دیدار رهبران فرانسه و ایتالیا با هدف کاستن از تنش ها در زمینه مهاجران غیرقانونی

دیدار رهبران فرانسه و ایتالیا با هدف کاستن از تنش ها در زمینه مهاجران غیرقانونی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه در میلان دیدار و گفتگو کردند. این نشست با هدف کاستن از تنش ها در زمینه وضعیت مهاجران غیرقانونی در

آگهی

رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه در میلان دیدار و گفتگو کردند. این نشست با هدف کاستن از تنش ها در زمینه وضعیت مهاجران غیرقانونی در شهرهای مرزی بین دو کشور صورت گرفت.

پیش تر وزیران کشور فرانسه و ایتالیا در زمینه نحوه رفتار پلیس فرانسه با مهاجرانی که از ایتالیا وارد شهرهای مرزی فرانسه می شوند، مشاجرات لفظی داشته اند.

فرانسوا اولاند از کشورهای اروپایی خواست تا مساله مهاجران را جدی بگیرند. او گفت: «اینکه ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده به معنای آن نیست که بهمراه مالت و یونان باید به تنهایی اما به نفع همه عمل کنند. این وظیفه تنها ایتالیا نیست که در ماموریت و عملیات مدیریت مساله مهاجران شرکت داشته باشد. کشورهای دیگر نیز باید به این مساله توجه کنند.»

ماتئو رنزی که مدتهاست از بی اعتنایی شرکای اروپایی به مساله مهاجران به تنگ آمده صریحا مخالفت خود را با توافقنامه دوبلین اعلام کرد. او ضمن فراخواندن احزاب سیاسی کشورش به اتخاذ موضعی واحد در قبال مساله مهاجران خارجی گفت: «اجازه دهید در زمینه مساله مهاجران صریح باشم. به نظر من توافقنامه دوبلین بویژه برای ایتالیا مناسب نیست. اما مایل نیستم بر سر این موضوع علیه حزب حاکم وقت جنجال به پا کنم.»

به موجب توافقنامه دوبلین که در سال ۲۰۰۳ به امضا رسید، پناهجویان باید درخواست پناهندگی خود را در کشوری که برای نخستین بار وارد شده اند ثبت کنند و در همان کشور به پرونده آنها رسیدگی شود.

در همین حال نزدیک به چهارصد نفر روز شنبه، همزمان با روز جهانی پناهندگان در شهر ونتیمیگلیا، در نزدیکی مرز فرانسه دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان از مقام های فرانسوی خواستند تا ورود مهاجران از ایتالیا به فرانسه را ممکن سازند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاکید کمیسیون اروپا بر طرح تقسیم پناهجویان

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد