کاپیتان قایق ابوظبی: به قهرمانی در «ولوو اوشن» افتخار می کنم

کاپیتان قایق ابوظبی: به قهرمانی در «ولوو اوشن» افتخار می کنم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یان والکر، کاپیتان تک دکل ابوظبی به یورونیوز گفت به قهرمانی در مسابقات «ولوو اوشن» افتخار می کند. والکر بریتانیایی است و ۴۵ سال دارد. تیم تحت رهبری

آگهی

یان والکر، کاپیتان تک دکل ابوظبی به یورونیوز گفت به قهرمانی در مسابقات «ولوو اوشن» افتخار می کند. والکر بریتانیایی است و ۴۵ سال دارد. تیم تحت رهبری او روز دوشنبه موفق شد پس از سپری کردن ۹ مرحله ولوو اوشن که بی تردید معتبرترین مسابقه اقیانوس پیمایی جهان است، در بندر گوتنبرگ سوئد پهلو بگیرد و قهرمان دوازدهمین دوره از این رقابتها شود. رقابتی به مسافت ۴۰ هزار مایل دریایی برابر با ۷۴ هزار کیلومتر که نزدیک به ۸ ماه به طول انجامید.
یان والکر مشکلات این سفر طولانی را اینگونه تشریح کرد: «مشکلات زیادی داشتیم؛ یافتن سرمایه لازم و برنامه ریزی و تعریف پروژه کاری سخت است. تشکیل و هدایت تیم سخت است. و البته مسابقه در گرمای طاقت فرسا و سرمای بی امان و باد شدید کار پیچیده ای است و خب همه اینها هم هست که این مسابقه را به یکی از سخت ترین رویدادهای ورزشی جهان تبدیل کرده است. و به این دلیل هم هست که حقیقتا افتخار می کنم که از عهده این کار بر آمدیم.»

پس از ابوظبی، تک دکل هلندی «برونل» به کاپیتانی بوئو بکینگ در جایگاه دوم قرار گرفت. قایق اسپانیایی ماپفره نیز به جایگاه سوم قناعت کرد.
نهمین و آخرین مرحله از این مسابقات با پیروزی تک دکل آلویمدیکا به پایان رسید.
دوره بعدی مسابقات قایقرانی ولوو اوشن دو سال دیگر برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها