بحران بدهی های یونان از زبان آمار

بحران بدهی های یونان از زبان آمار
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یونان یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا مدتی است برای حل بحران بدهی ها با بستانکاران خود وارد مذاکره شده است. صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک

آگهی

یونان یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا مدتی است برای حل بحران بدهی ها با بستانکاران خود وارد مذاکره شده است. صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا از جمله مهمترین طلبکاران این کشور هستند.

دولت یونان علاوه بر بازپرداخت بدهی ها باید حقوق و دستمزد کارمندان خود را بپردازد و بحران مربوط به فرار سرمایه از کشورو بانکها را کنترل کند.

مجموع بدهی های یونان به رقم ۳۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو می رسد. در این بین این کشور باید آخر ماه ژوئن سال جاری قسمتی دیگر از بدهی های خود معادل ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون را به صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا بازپرداخت کند.

در ماه ژوئیه باید جمعا مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو و در ماه اوت باید ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به این دو نهاد بازپرداخت شود.

بدهی های یونان معادل ۱۷۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برآورد شده است.

جرمی بت استون کار، رییس کارشناسان استراتژی شرکت «چالرز استنلی» گفت: «از نظر ما هیچ یک از طرفین چه کشورو نهادهای بستانکار و یا یونان از این بحران سربلند خارج نخواهند شد. اعتقاد دارم این وضعیت حتی پس از حل بحران نیز ادامه خواهد داشت و آشفته بودن حوزه پولی یورو ادامه خواهد داشت.»

پیش از این در سال ۲۰۱۲ بدنبال مذاکراتی فشرده اکثر بستانکاران یونان با بخشودگی قسمتی از بدهی این کشور معادل ۱۰۷ میلیارد یورو موافقت کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واژگونی مرگبار قایق مهاجران؛ فرانتکس می‌گوید یونان پیشنهادهای کمک را نادیده گرفته است

روایت بازماندگان و گارد ساحلی؛ فاجعه مرگبار مهاجران در دریاهای آزاد یونان چگونه رقم خورد؟

رهبران اروپایی در قاهره؛ توافق‌نامه جامع ۸ میلیارد دلاری در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مهاجرت امضا شد