جشنواره موسیقی الکترونیک سونار در بارسلون

جشنواره موسیقی الکترونیک سونار در بارسلون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر سال در پایان ماه ژوئن طرفداران موسیقی الکترونیک از سراسر دنیا برای شرکت در جشنواره «سونار» در بارسلون جمع می شوند. این رخداد سه روزه که در سال

آگهی

هر سال در پایان ماه ژوئن طرفداران موسیقی الکترونیک از سراسر دنیا برای شرکت در جشنواره «سونار» در بارسلون جمع می شوند. این رخداد سه روزه در سال ۱۹۹۴ آغاز شد.

جشنواره ی سونار امسال بیست و دومین سال خود را آغاز کرده و می خواهد چهره ای تازه ای از خود ارائه دهد که در کنار فعالیت های فرهنگی مربوط به عصر دیجتیال و موسیقیدانها و دی جی ها، خلاقیت و نوآوری فنی در مرکز توجه باشد. در جشنواره امسال بیش از هزار بلیط فروخته شد. دغدغه اصلی برگزار کنندگان جشنواره سونار این است که از پیشرفتهای موسیقی و تکنولوژی عقب نمانند.

در طول روز حاضران در جشنواره می توانستند در اتاقهای تاریک طیف وسیعی از نمایش های همراه با نوآوری را تماشا کنند که در آنها از موسیقیدانها خبری نیست. شبها هم در فضایی به وسعت پنج کیلومتر مربع، دی جی هایی از سراسر دنیا برنامه های زنده برای حاضران در فستیوال اجرا کردند.

رابین فاکس، هنرمند نورپردازی با لیزر، با همکاری اووه اشمیت، آهنگساز آلمانی که به اتم تی ام (Atom TM) معروف است، برنامه ای به نام «دابل ویژن» (دید دوگانه) را در جشنواره امسال اجر کردند

فاکس می گوید: «همکاری، پیشنهاد اووه اشمیت بود توانستم کار خودم را که بیشتر به جنبه های علمی صوت و تصویر مربوط می شود، با کار اووه که به سمت هنر پاپ متمایل است، ترکیب کنم. نظر او این بود که با هم می توانیم چیزی خلق کنیم که در آن تعامل همزمان چند عنصر وجود داشته باشد.»

اووه اشمیت اهل فرانکفورت که مدتهاست ساکن شیلی است، در اولین جشنواره سونار نیز حضور داشته است. او مرتب به این جشنواره می آید و شاهد تحول این جشنواره بوده است.

طیفی از برنامه هایی که هر سال، تحت عنوان «سونار بعلاوه دی» (Sonar+ D) اجرا می شود، در جشنواره امسال گسترده تر بود.

گروه بریتانیایی “دورَن دورَن” نیز که در دهه هشتاد میلادی در اوج بود، برای شرکت در فستیوال سونار به بارسلون آمده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟