مجارستان تعهد خود به قانون دوبلین را به حالت تعلیق در می آورد

مجارستان تعهد خود به قانون دوبلین را به حالت تعلیق در می آورد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجارستان روز سه شنبه اعلام کرد که می خواهد تعهد خود را به «قانون دوبلین» که در مورد ضوابط پناهندگی در اروپاست، به حالت تعلیق درآورد. این کشور یکی از

آگهی

مجارستان روز سه شنبه اعلام کرد که می خواهد تعهد خود را به «قانون دوبلین» که در مورد ضوابط پناهندگی در اروپاست، به حالت تعلیق درآورد.

این کشور یکی از اصلی ترین دروازه های ورود مهاجران به قاره اروپاست و در سال ۲۰۱۴ بیش از چهل هزار مهاجر به آن وارد شده اند. بسیاری از آنها بازگردانده شده یا خودشان به مقصدهایی دیگر رفته اند. اما دولت مجارستان که در جنوب مرزی طولانی با صربستان دارد، از روند موجود ناراضی است و می گوید که این امر مشکلات بسیاری را برای مجارستان پدید آورده است تا جایی که با وجود موانع قانونی تصمیم به خروج از این پیمان بگیرد و بگوید: «ظرفیت ما دیگر لبریز شده است.»

بعد از اعلام این تصمیم از سوی مجارستان، کمیسیون اروپا از این کشور خواهان توضیحاتی روشن شده است.

کشور مجارستان در همین هفته باید در مورد ایجاد یک حصار فلزی ۱۷۵ کیلومتری در مرز خود با صربستان نیز تصمیم گیری کند. در روزهای گذشته پلیس مجارستان مهاجران بسیاری را در حال ورود از طریق مرز صربستان، متوقف کرده است.

یکی از این مهاجران که مرد جوانی از اهالی مراکش است، می گوید: «مسیر بسیار دشواری است. ما از تسالونیکی در یونان شروع کردیم و دو مسیر پنجاه کیلومتری را پیاده آمدیم. سپس به مقدونیه رسیدیم و بعد صربستان و حالا در مجارستان احساس امنیت می کنیم.»

بر پایه قانون دوبلین، هر فرد متقاضی پناهندگی باید تقاضای خود را در نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا که وارد می شود، تسلیم کند و نمی تواند از دیگر کشورها تقاضای پناهندگی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصمیم مجارستان در ایجاد موانع مرزی ناخرسندی صربستان را برانگیخت

کارزار علیه طرح حصارکشی مرزی در مجارستان

مجارستان در مرز خود با صربستان حصار می کشد