شهروندان آلمان و فرانسه خواهان بخشودگی بدهیهای یونان هستند

شهروندان آلمان و فرانسه خواهان بخشودگی بدهیهای یونان هستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت چپگرای یونان هنوز نتوانسته بحران مالی را پایان داده و نگرانیهای مردم این کشور را برطرف کند. همچنین پس از هفته ها گفتگو با سایر کشورهای اروپایی و

آگهی

دولت چپگرای یونان هنوز نتوانسته بحران مالی را پایان داده و نگرانیهای مردم این کشور را برطرف کند. همچنین پس از هفته ها گفتگو با سایر کشورهای اروپایی و نهادهای مالی، به توافق در مورد اصلاحات اقتصادی و بازپرداخت بدهیهای بانکی نیز دست نیافته است.

اینها سبب شده تا گمانه زنی هایی در مورد خروج این کشور از منطقه پولی اروپا و حتی اتحادیه اروپا انجام شود. اکنون شهروندان برخی از کشورهای منطقه پولی یورو مایل هستند تا بدهیهای یونان نادیده انگاشته شود و این کشور همچنان عضوی از مجموعه های کنونی باقی بماند، ضمن اینکه نگران از دست رفتن پس اندازهای خود نیز هستند.

در گزارش یورونیوز که از شهروندان پایتخت نشین در دو کشور فرانسه و آلمان تهیه شده، یک مرد ۵۵ ساله پاریسی می گوید: «هنگام شکل گرفتن اتحادیه اروپا، ایده همبستگی در آن لحاظ شده بود. اکنون هنگام آن است که این همبستگی را در قبال کمک به یونان به شکلی واقعی نشان بدهیم.»

یک بانوی میانسال فرانسوی هم می گوید: «صبح امروز در خبرها متوجه شدم که در مسیر توافق با یونان قرار داریم که این اتفاق فرخنده ای است. اما فکر می کنم که بدهیهای بانکی این کشور هم باید بخشوده شوند تا به آنها کمک شود.»

آلمان از بزرگترین قدرتهای اقتصادی در اروپا و جهان است. یک شهروند در برلین پایتخت این کشور می گوید: «دولت آلمان باید روند نابودی یونان را متوقف کند. این فقط مشکلی در یونان نیست، بلکه در اسپانیا هم صدق می کند و هنگامی که اسپانیاییها پای صندوق بروند ما ممکن است شاهد تشکیل اروپای جدیدی باشیم. فکر می کنم نکته مهم این است که کشورهای اروپایی می خواهند ریاضت اقتصادی در یونان ادامه یابد اما ادامه دادن این ریاضتها در دولت چپگرای کنونی یونان کار ساده ای نیست.»

یک بانوی سالخورده اهل برلین هم چنین نظر می دهد: «من بشدت موافق این هستم که یونان در حوزه پولی اروپا باقی بماند. آلمان کشوری ثروتمند در اروپای واحد است و ما شهروندان، سرمایه های زیادی را ذخیره کرده ایم. ما نگران از دست دادن این سرمایه ها هستیم.»

اکنون سران کشورهای عضو منطقه پولی یورو و مقامات یونان در بروکسل هستند تا تازه ترین پیشنهادهای آتن، بررسی شود. فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از پیشنهادهای تازه استقبال کرده و آن را امیدوارکننده خوانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟