نامزدی پاریس برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴

نامزدی پاریس برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاریس سه شنبه بیست و سه ژوئن همزمان با روز جهانی المپیک رسما نامزدی خود را برای میزبانی از بازیهای المپیک سال ۲۰۲۴ اعلام کرد. این نامزدی قرار است روز

آگهی

پاریس سه شنبه بیست و سه ژوئن همزمان با روز جهانی المپیک رسما نامزدی خود را برای میزبانی از بازیهای المپیک سال ۲۰۲۴ اعلام کرد. این نامزدی قرار است روز چهاردهم ژوئیه در پیامی رسما به کمیته بین المللی المپیک ابلاغ شود.

فرانسه در سال ۱۹۹۲ میزبان بازیهای المپیک زمستانی بود و آخرین باری که شهری از این کشور از بازیهای المپیک تابستانی میزبانی کرده است به سال ۱۹۲۴ بر میگردد. پاریس توانست در رقابت برای میزبانی سال ۱۹۲۴ رم را شکست دهد.

پاتریک کانر وزیر ورزش فرانسه پس از اعلام رسمی نامزدی پاریس می گوید: «ما سه بار (در دریافت میزبانی) شکست خوردیم و هر بار دلایل این ناکامی را مورد بررسی قرار دادیم. آخرین بار سال ۲۰۱۲ بود که تنها با چهار رای کمتر میزبانی را به لندن واگذار کردیم. اکنون سعی داریم از آنچه در گذشته روی داده به خوبی درس بگیریم. نکته مهم این است که اینبار ورزشکاران در راس این نامزدی قرار دارند. دولتمردان و سیاستمداران آنها را همراهی می کنند اما نه در خط مقدم.»

جدا از پاریس شهرهای رم ، بوستون و هامبورگ نیز رسما نامزدی خود را برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴ اعلام کرده اند. کمیته بین المللی المپیک فهرست نهایی میزبانان بازیهای المپیک ۲۰۲۴ را سال آینده اعلام می کند و برنده نهایی رقابتِ میزبانی تابستان ۲۰۱۷ در نشست سالانه کمیته بین المللی المپیک معرفی خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس