فابیوس: تروریست ها را شنود کنید نه دوستانتان را

فابیوس: تروریست ها را شنود کنید نه دوستانتان را
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بدنبال جنجال ناشی از افشاگری ویکی لیکس در فاش کردن جاسوسی آمریکا از روسای جمهوری فرانسه، شورای دفاعی این کشور روز چهارشنبه یک جلسه اضطراری تشکیل داد

آگهی

بدنبال جنجال ناشی از افشاگری ویکی لیکس در فاش کردن جاسوسی آمریکا از روسای جمهوری فرانسه، شورای دفاعی این کشور روز چهارشنبه یک جلسه اضطراری تشکیل داد و سفیر آمریکا در پاریس احضار شد.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه با اعلام خبر احضار سفیر آمریکا گفت: « ضرورت شنود مکالمات تلفنی تروریستها را می فهمیم اما شنود مکالمات دوستان و رهبران کشورهای متحد را درک نمی کنیم.»

فرانسه بدنبال افشای شنود مکالمات روسای جمهوری این کشور توسط سازمان امنیت ملی آمریکا «ان اس اِی»، همچنین اعلام کرد هیچ رفتار منافی و مغایر با منافع و امنیتش را بر نخواهد تافت.

اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس حاوی مطالبی برگرفته شده از شنود مستقیم مکالمات روسای جمهوری، وزاء و سفیر فرانسه در امریکا و نیز حاوی شماره تلفنهای مقامات کاخ الیزه از جمله شماره مستقیم رئیس جمهوری فرانسه است.

این اسناد همچنین حاوی موضوعاتی همچون «رهبری اتحادیه اروپا، قصد احتمالی سارکوزی برای بدست گرفتن گفتگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطینیان بدون همراهی آمریکا، بحران مالی جهان و نگرانی اولاند از خروج احتمالی یونان از حوزه پولی یورو» است.

ویکی لیکس می گوید ان اس ای در فاصلۀ سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ مکالمات تلفنی ژاک شیراک، نیکولا سارکوزی و نیز فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی فرانسه را شنود می کرده است.

باراک اوباما در تماس با آقای اولاند به وی اطمینان داد که آمریکا مکالمات و مکاتبات وی را شنود و رصد نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند