انتصاب وزیر المپیک در ژاپن

انتصاب وزیر المپیک در ژاپن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ژاپن جهت هرچه بهتر مهیا شدن برای میزبانی از بازیهای المپیک سال ۲۰۲۰ روز پنجشنبه نخستین وزیر المپیک خود را منصوب کرد. تاسیس پست وزارت المپیک ماه گذشته

آگهی

ژاپن جهت هرچه بهتر مهیا شدن برای میزبانی از بازیهای المپیک سال ۲۰۲۰ روز پنجشنبه نخستین وزیر المپیک خود را منصوب کرد. تاسیس پست وزارت المپیک ماه گذشته بر اساس قانونی در ژاپن به تصویب رسید.

توشیاگی اِندو که یک کهنه سیاستمدار ژاپنی است به عنوان وزیر المپیک این کشور معرفی شده است. این مسئول شصت و پنج ساله که از علاقمندان ورزش راگبی است سمت های متعددی را در دولت ها و نهاد های مختلف کشورش بر عهده داشته است. از جمله این سمت ها معاون وزارت آموزش ژاپن بوده است.

اِندو پس از معرفی شدن به این سمت در جمع خبرنگاران گفت: «(المپیک) یک رویداد بزرگ جهانی است و (میزبانی آن) برای ژاپن نیز یک واقعه بسیار مهم به شمار می آید. بنابر این من این مسئولیت را برعهده خواهم گرفت تا میزبانی را به خوبی سازماندهی کنم.»

مهمترین وظیفه محول شده به وزیر المپیک ایجاد هماهنگی های لازم میان دولت و کمیته برگزار کننده بازیها در طول پنج سال تدارک برای میزبانی از بازیهای المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ عنوان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صعود به نیمه‌نهایی با عبور از سامورایی‌ها؛ ایران در بازی بعدی به مصاف قطری‌های میزبان می‌رود

نگرانی مربی و دروازه‌بان تیم ملی ایران از فرصت کم ریکاوری برای بازی مقابل ژاپن

صعود ایمن حسین به صدر جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا؛ سامورایی‌ها پشت سر عراقی‌ها صعود کردند