رانندگی با ماشین شخصی در اتحادیه اروپا

رانندگی با ماشین شخصی در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این برنامه «سخن شما» به مسئله گواهی نامه و بیمه رانندگی در اتحادیه اروپا می پردازد.

آگهی

در برنامه این هفته، سوفیا اِسوِتلانا پرسیده است : «من اهل بلغارستان هستم و می خواهم با ماشین خودم به کشورهای دیگر اروپا سفر کنم، آیا گواهینامه رانندگی بلغارستان در تمامی کشورها معتبر است؟ برای اینکه زیر پوشش بیمه باشم چه باید بکنم؟»

نینا کودِلکوا، افسر اداره ارتباطِ مستقیم اتحادیه اروپا پاسخ می دهد:« اگر گواهینامه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دارید می توانید می توانید در کل اروپا از آن استفاده کنید. اگر تاریخِ اعتبارِ گواهینامه شما گذشته باشد نمی توانید با آن به کشور دیگری سفر کنید.»

اگر گواهینامه گم شود یا به سرقت برود، باید با پلیس محلی و سفارت کشورتان تماس بگیرید.

شما در تمام اتحادیه اروپا، تحت پوششِ بیمه شخص ثالثِ کشورتان هستید. پلاک ماشینتان نشان می دهد که شما بیمه معتبری دارید. یعنی پلیسِ یک کشور دیگر درباره بیمه از شما سوال نمی کند.

البته بهتر است همیشه برگه بیمه خود را همراه داشته باشید، که در صورت بروز حادثه یا توقف توسط پلیس کارِ شما را آسانتر خواهد کرد.

در صورت تصادف فُرم تصادف اتحادیه اروپا را پر کنید. این مدرک استاندارد، که در اکثر کشورهای اروپایی به یک شکل است، یادآوری وقایع را آسانتر کرده و مطالبات را تسهیل می کند.

در خارج از کشور، دیگر خسارتها، نظیرِ آسیب، جراحت، آتش سوزی، سرقت و غیره که به زیان های شخص ثالث معروف اند، جزو بیمه استاندارد نیستند. برای این موارد، باید پیش از سفر، با بیمه خود مشورت کنید.

بیمه معتبر شما، غیر از راننده، تمامی مسافران را پوشش می دهد، شما می توانید در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا بیمه تکمیلیِ شخص اول را برای راننده تهیه کنید.

اگر سوالی ازاین برنامه دارید به وبسایت یا صفحه فیس بوک یورونیوز بروید. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۰۸۰۰۶۷۸۹۱۰۱۱ تماس بگیرید یا به صفحهhttp://europa.eu/youreurope/citizens مراجعه کنید. اگر مایلید از برنامه «سخن شما» سوالی بپرسید روی دکمه زیر کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها