نشست رهبران اروپایی؛ عدم کسب توافق برای حل معضل بدهیهای یونان

نشست رهبران اروپایی؛ عدم کسب توافق برای حل معضل بدهیهای یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپایی روز پنجشنبه درباره چالشهای مهم این قاره از جمله بحران یونان و معضل مهاجرتهای غیرقانونی به بحث و تبادل نظر پرداختند

آگهی

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپایی روز پنجشنبه درباره چالشهای مهم این قاره از جمله بحران یونان و معضل مهاجرتهای غیرقانونی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آنها به توافق رسیدند تا میزبانی نزدیک به شصت هزار تن از مهاجران را بپذیرند اما درباره تقسیم سهمیه این مهاجران در بیست و هشت کشور عضو به توافق نرسیدند.

همزمان، با توجه به عدم توافق در زمینه حل بحران مالی یونان، این رهبران تصمیم گرفتند تا نشستی را بطور ویژه از روز شنبه به بحران یونان اختصاص دهند.

اما درباره حل بحران یونان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نشست خبری گفت: “زمان کوتاهی باقی مانده است همه کشورهای عضو در اتحادیه و شورای اروپایی بر این باورند که باید راه حل نهایی و توافق روز شنبه اعلام شود و در این زمینه تصمیم مشخصی گرفته شود.”

دولت الکسی سیپراس، نخست وزیر یونان، تا سی ام ژوئن زمان دارد تا مشکل بازپرداخت بدهی هایش را حل کند.

خبرنگار یورونیوز، افی کوتسوکوستا، در این نشست حاضر بود و در باره این جلسه مهم گفت: “ بحث درباره یونان بیشتر از دو ساعت بطول انجامید. به گفته منابع آگاه برخی از رهبران اروپایی از جمله قبرس و ایتالیا از مواضع دولت یونان حمایت کردند در حالیکه اکثر کشورهای شرکت کننده در این نشست بویژه فنلاند، هلند و لیتوانی با انتقاد شدید از دولت یونان خواستار تن دادن این کشور به شرایط اعطاکنندگان وام به یونان شدند. اکنون توپ به زمین یوروگروپ (گروه وزیران دارایی حوزه پولی یورو) افتاده است تا تصمیم نهایی دراین باره پس از جلسه روز شنبه اعلام کند.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جلسه بی نتیجه وزرای دارایی حوزه پولی یورو درباره یونان

آغاز اجلاس سران اروپا زیر سایه شکست مذاکرات «یورو گروپ»

رییس پارلمان اروپا: تا ثانیه آخر به مذاکرات یونان خوشبینیم