اردوی فرزندان سربازان اوکراینی در منزل رئیس جمهور سابق

اردوی فرزندان سربازان اوکراینی در منزل رئیس جمهور سابق
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پنجاه کودک از منزل یانوکوویچ، رئیس جمهور پیشین اوکراین در نزدیکی کی یف بازدید کردند. بیشتر کودکانی که به این اردوی تابستانی آمده اند، فرزند سربازان

آگهی

پنجاه کودک از منزل یانوکوویچ، رئیس جمهور پیشین اوکراین در نزدیکی کی یف بازدید کردند. بیشتر کودکانی که به این اردوی تابستانی آمده اند، فرزند سربازان اوکراینی هستند که در شرق این کشور علیه جدائی طلبان تحت حمایت روسیه می جنگند.

یکی از کودکان گفت: «یانوکوویچ، رئیس جمهور قبلی ما، اینجا زندگی کرده. ما خانه اش را دیدیم با سالن ورزش، باغ وحش و یک آبشار زیبا. وقتی اینها را دیدم، دهانم از تعجب باز ماند.»

خانه رئیس جمهور سابق اکنون بدل به تفرجگاهی شده که برنامه های متنوعی برای کودکان دارد.

یک مددکار اوکراینی گفت: «فرزندان سربازان اوکراینی بسیار آسیب پذیرند. بسیاری از آنان ناامید هستند. پدران بعضی از آنها در دونباس هستند و آنها با مادران خود زندگی می کنند که عصبی هستند. بعضی دیگر هم پدر خود را از دست داده اند.»

ماریا کورنیوک، خبرنگار یورونیوز در اینباره گفت: «این بچه ها پدر خود را در دونباس از دست داده اند و در اینجا از نظر روانی به آنها کمک می شود. بچه های کوچک تر هم اسب سواری می کنند.»

آنچه برای مسئولان این اردوگاه اهمیت دارد، تنها ایجاد لحظاتی شاد برای بچه ها نیست، بلکه می خواهند علاوه بر آن، این کودکان آسیب پذیر را به زندگی عادی بازگردانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم