ایران حملات تروریستی در فرانسه، تونس و کویت را محکوم کرد

ایران حملات تروریستی در فرانسه، تونس و کویت را محکوم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات تروریستی روز پنجشنبه در فرانسه، تونس و کویت را محکوم کرد.

به گزارش وبسایت وزارت امور خارجه ایران، مرضیه افخم، با محکوم کردن «اقدام تروریستی در نزدیکی شهر لیون فرانسه» گفت: «اینگونه اقدامات تروریستی هیچ گونه سنخیتی با تعالیم دین مبین اسلام ندارد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین کشته شدن دو ایرانی در حادثه انفجار مسجد شیعیان امام صادق کویت را تائید کرد. وی با محکومیت این حادثه گفت: «تروریسم تکفیری، همانطور که بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده، مهمترین تهدید ملت های منطقه است و برای مقابله با این تهدید دولت های منطقه باید مبارزه ای جدی با این پدیده شوم و منابع تغذیه مالی و فکری آن را در اولویت سیاست های امنیتی خود قرار داده و سازوکارهای جمعی منطقه ای را برای ریشه کن کردن آن هرچه سریع تر شکل دهند.»

خانم افخم همچنین با محکوم کردن حمله مسلحانه به دو هتل در تونس و کشتار گردشگران در شهر ساحلی سوسه، «حرکت موثر مجموعه کشورهای اسلامی به منظور رویارویی با اقداماتي كه وجهه اسلام و مسلمانان و وحدت جهان اسلام را به مخاطره افكنده است» را خواستار شد.

روز پنجشنبه، حملات تروریستی در فرانسه، تونس و کویت بیش از شصت کشته بر جای گذاشت. داعش که پیش از این از هواداران خود در سراسر جهان خواسته بود تا در ماه رمضان به دشمنان این گروه حمله کنند، مسئولیت انفجار در کویت و کشتار گردشگران در تونس را بر عهده گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند

وزارت اطلاعات ایران از دستگیری ۱۱ نفر در ارتباط با انفجارهای کرمان خبر داد

ایران در کنار میانمار و کره‌شمالی همچنان در فهرست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی باقی ماند