واکنش ها به روند مذاکرات اتمی در میان هشدارهای متقابل ایران و آمریکا

واکنش ها به روند مذاکرات اتمی در میان هشدارهای متقابل ایران و آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرتهای جهانی در وین، برای یک هفته دیگر تمدید شده است تا وقت کافی برای دستیابی به توافقی جامع وجود داشته باشد. با این

آگهی

مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرتهای جهانی در وین، برای یک هفته دیگر تمدید شده است تا وقت کافی برای دستیابی به توافقی جامع وجود داشته باشد. با این حال دیپلمات ها می گویند که هنوز مسائل عمده ای در ارتباط با نظارت بر برنامه هسته ای و زمانبندی برداشتن تحریم ها باقی مانده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: «مذاکرات در حال پیشرفت است و در مسیر درستی جریان دارد. چند پرسش باقی مانده که عمدتا فنی نیستند. از نظر من مسائل باقی مانده در یک پروسه حل می شوند.»

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این گفته بود «توافق بد» را نمی پذیرد، در واکنشی گفت: «هنوز مذاکرات دشواری باقی مانده است اما در نهایت به طرف ایرانی بستگی دارد که مشخص کنند آیا می خواهند شرایط جامعه بین المللی را بپذیرند یا نه، شرایطی که می تواند منصفانه، با دقت و بطور مستمر باعث این اطمینان شود که مسیر دسترسی ایران به سلاح هسته ای مسدود شده است.»

آمریکا گفته است که عدم پیروی تهران از توافق اولیه، مشکل زا خواهد بود. از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز هشدار داده است که اگر توافق نقض شود، ایران به مسیر قبلی باز می گردد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار رافائل گروسی با پوتین در سوچی؛ وضعیت بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا «متزلزل» است

انرژی هسته‌ای یا تجدیدپذیر؛ کشورهای اروپا به رهبری فرانسه و آلمان دو دسته شده‌اند

ایران درخواست رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران را رد کرد