مستند زندگی «ایمی واینهاوس» برغم مخالفت خانواده او اکران شد

مستند زندگی «ایمی واینهاوس» برغم مخالفت خانواده او اکران شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم مستند زندگی ایمی واینهاوس، خواننده بریتانیایی سرانجام اکران عمومی شد. آصف کاپادیا، کارگردان فیلم با بهره بردن از ویدیوهای خانوادگی و مصاحبه با

آگهی

فیلم مستند زندگی ایمی واینهاوس، خواننده بریتانیایی سرانجام اکران عمومی شد. آصف کاپادیا، کارگردان فیلم با بهره بردن از ویدیوهای خانوادگی و مصاحبه با بیش از صد نفر از نزدیکان او، زندگی ایمی واینهاوس را از کودکی تا مرگ دنبال می کند.

ایمی وانیهاوس در ژوئن سال ۲۰۱۱ در سن ۲۷ سالگی درگذشت. فیلم مستند زندگی او اولین بار ماه مه سال جاری در شصت و هشتمین جشنواره کن به نمایش در آمد.

آصف کاپادیا، کارگردان درباره رابطه این خواننده با نزدیکانش می گوید: «همه کسانی که در زندگیش بودند به شکلی رابطه نزدیکی با او داشتند و او همه شان را دوست داشت. اما متاسفانه گاهی او را به جهت های مختلف می کشاندند. خودش هم ناخوش بود و در این وضع تسلط بر اوضاع کاری ساده ای نبود. گاهی برای تحمل فشار از دارو و مواد مخدر استفاده می کرد. مسئله تنها فشار شهرت و ستاره پاپ بودن نبود. فکر می کنم فشار خانوادگی هم وجود داشت.»

پیش از اکران فیلم، میچ واینهاوس، پدر ایمی واینهاوس ضمن مخالفت با برداشت کارگردان از روابط خانوادگی خواسته بود نام خانوادگی واینهاوس از فهرست کسانی که برای تهیه فیلم از آنها تشکر شده، برداشته شود. با این حال جیمز گی ریس تهیه کننده فیلم با اشاره به اینکه فیلم نمی تواند خوشایند همه باشد می افزاید: «تاجایی که می دانم بیشتر کسانی که فیلم را دیدند و او را خوب می شناختندُ از فیلم راضی اند. در حقیقت فیلم در باره پدر و یا دوست پسر ایمی نیست، در باره خود او است. من با کسانی که می گویند فیلم تصویر خوبی از او نیست مخالفم. به نظر من فیلم تصویر فوق العاده ای از او است.»

ایمی واینهاوس در پایان زندگی کوتاه خود با همه مشکلات الکل و مواد مخدر به سوژه سرگرم کننده برای مطبوعات زرد بریتانیا تبدیل شده بود. فیلم استعداد فوق العاده و شخصیت شکننده او را نشان می دهد و یادآور ضایعه از دست دادن او است. مستند زندگی ایمی واینهاوس که با استقبال منتقدان بین المللی همراه بوده است در ماه ژوپیه در بریتانیا و بتدریج در کشورهای دیگر اکران می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد