یوروگروپ طرح جدید نجات مالی یونان را بررسی می کند

یوروگروپ طرح جدید نجات مالی یونان را بررسی می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آخرین مهلت یونان و وام دهندگان بین المللی در دستیابی به توافق نیمه شب سه شنبه، ۳۰ ژوئن به سر رسید. با وجود این، وزرای دارایی کشورهای عضو حوزه پولی

آگهی

آخرین مهلت یونان و وام دهندگان بین المللی در دستیابی به توافق نیمه شب سه شنبه، ۳۰ ژوئن به سر رسید. با وجود این، وزرای دارایی کشورهای عضو حوزه پولی یورو (یوروگروپ) عصر امروز چهارشنبه درخواست دولت چپگرای الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان برای برنامه نجات مالی جدید دو سالۀ این کشور را بررسی خواهند کرد.

یرون دایسلبلوم، رئیس یوروگروپ، هرچند محتاطانه اما با این ایده مخالف نیست و تمام درها را بسته نمی بیند. وی گفت:«درخواست برای یک بسته مالی جدید همیشه امکانپذیر است. یونان عضو گروه یورو و نیز عضو برنامه مکانیسم ثبات اروپاست و می تواند تقاضای حمایت مالی کند. البته این فرایندی طولانی خواهد بود چرا که نهادهای اروپایی باید دوباره کارهای زیادی انجام دهند و در عین حال همانطور که می دانید، متاسفانه وضعیت یونان، اقتصاد و بانک های این کشور وخیم تر شده است. به همین دلیل پرداختن به طرح حمایت مالی جدید روندی دشوار خواهد بود.»

اروپا و وام دهندگان بر پایبندی یونان به تعهدات و کاستن از هزینه هایش اصرار می ورزند. آتن می گوید مردم یونان بیش از این تحمل سیاست های ریاضتی را ندارند.

یونان که ۳۲۳ میلیارد یورو بدهی دارد با اعلام ورشکستگی رسمی فاصله و زمان زیادی ندارد، هر چند هیچ نهادی خواهان به تحقق پیوستن چنین سناریویی نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟