ممنوعیت شور نوجوانی در فیلم «موستانگ» محصول ترکیه

ممنوعیت شور نوجوانی در فیلم «موستانگ» محصول ترکیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

فیلم «موستانگ» محصول ترکیه قصیده ای برای آزادی است که قید و بند های عقب مانده اخلاقی جامعه سنتی را محکوم می کند. برنامه «سینمای دیگر» این بار به بررسی و معرفی کوتاهی از این فیلم می پردازد.

پایان سال تحصیلی در روستایی دورافتاده در ترکیه، پنج دختر همراه با همکلاسی های پسرشان برای تفریحی ساده کنار ساحل می روند. یک همسایه دردسر ساز و کنجکاو به مادربزرگشان گزارش می دهد و می گوید دخترها هرزه شده اند. دختران نه تنها محکوم به انجام آزمایش باکرگی شده بلکه تمام تابستان را در خانه حبس می شوند.

دنیز غمزه ارغوان، کارگردان ترک در صحنه هایی از لحظه های نزدیک و احساسی میل دختران برای چشیدن لذت زندگی با وجودیکه در خانه زندانی شده اند را نشان می دهد. نقطه اوج فیلم و توانایی کارگردان در تصویر کردن پنج دختر نوجوان به عنوان دخترانی آزاد است. دخترانی که تمایلات طبیعی آن با تفسیرهای نادرست دیگران سرکوب می شود و حق انتخاب ندارند. نقطه قوت دیگر فیلم، بازی بی عیب و نقص تک تک این بازیگران نوجوان و مجموعه آنها در کنار هم است که پیام فیلم به راحتی منتقل می کنند.

پراحساس، پرانرژی و قوی مانند اسبی که عنوان فیلم از آن گرفته شده، «موستانگ» اولین ساخته بلند دنیز غمزه ارغوان کارگردان ترکیه فیلمی دیدنی است. فیلم در جشنواره کن سال جاری به نمایش درآمد و قرار است ماه اکتبر در ترکیه اکران شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موستانگ؛ روایت سرکشی دختران جوان

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید