محکومیت یک قاچاقچی انسان و مشکل حل نشده مهاجران در ایتالیا

محکومیت یک قاچاقچی انسان و مشکل حل نشده مهاجران در ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

معضل پناهندگی همچنان مشکل حل نشده برخی از کشورهای اروپایی بخصوص ایتالیا و یونان است که محل اولیه ورود پناهجویان آفریقای شمالی و مرکزی هستند. عده ای

آگهی

معضل پناهندگی همچنان مشکل حل نشده برخی از کشورهای اروپایی بخصوص ایتالیا و یونان است که محل اولیه ورود پناهجویان آفریقای شمالی و مرکزی هستند.

عده ای از مهاجران به ایتالیا در حال حاضر در پناهگاهی ابتدایی در میان ریل های خطوط آهن متروکه در بندر کالابریا در جنوب ایتالیا منزل دارند. آنها پس از گرفتن مجوز موقتی اقامت و خروج از مراکز رسمی پذیرش، با حداقل امکانات زندگی خود را می گذرانند.

با این حال، سیل حرکت آوارگان کشورهای جنگ زده به سوی اروپا هر سال افزایش می یابد. روز پنجشنبه، دوم ژوئیه کشتی حامل نهصد نفر پناهجو که ۱۴۷ نفر آنها زن و ۶۰ نفر نابالغ بودند به بندر رجیو کالابریا در جنوب ایتالیا هدایت شد.

مطابق گزارش کمیساریای عالی پناهنگی در سازمان ملل، شمار پناهجویانی که سال گذشته به ایتالیا و یونان و سایر بنادر اروپا وارد شده اند به بیش از ۱۳۵ هزار نفر رسید. این رقم از سال ۲۰۱۴ تاکنون تقریباً دو برابر شده است.

قاچاقچیان انسان از این بازار بهره می برند. یک مرد تونسی به همین اتهام، روز چهارشنبه در دادگاهی در ایتالیا به هجده سال زندان محکوم شد.
وی مسئول غرق کشتی حامل پناهجویان در سال ۲۰۱۳ و کشته شدن ۳۶۶ پناهجو شناخته شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟