اوکراین پلیس جدید راهنمایی و رانندگی را با هدف مقابله با فساد به کار گرفت

اوکراین پلیس جدید راهنمایی و رانندگی را با هدف مقابله با فساد به کار گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم آغاز به کار پلیس جدید راهنمایی و رانندگی اوکراین روز شنبه در کی یف، پایتخت و با حضور مقام های سیاسی و نظامی برگزار شد. از میان ۳۳ هزار متقاضی،

آگهی

مراسم آغاز به کار پلیس جدید راهنمایی و رانندگی اوکراین روز شنبه در کی یف، پایتخت و با حضور مقام های سیاسی و نظامی برگزار شد.

از میان ۳۳ هزار متقاضی، ۲۰۰۰ نفر انتخاب شدند و آموزش های خود را زیر نظر ایالات متحده آمریکا، کانادا و ژاپن گذراندند تا در چارچوب اصلاحات در دستگاه امنیتی به فساد موجود در این بخش پایان داده شود.

اکا زوگلادز، نماینده وزارت کشور اوکراین در این ارتباط گفت: «حقوق ماموران گشت زنی از حدود ۸۰۰۰ گريونا، معادل ۳۶۰ یورو شروع می شود. رقم بالایی نیست اما به آنها و خانواده شان امکان می دهد تا زندگی کنند. امیدواریم که امکان فساد و سوءاستفاده به حداقل برسد برای اینکه همیشه راهی برای دور زدن وجود دارد. هنوز نتوانسته ایم این مساله را ریشه کن کنیم. باید با قطعیت گفت که فساد یک جرم است و بس.»

هدف از این اصلاحات این است که در سایه پلیسی فسادناپذیر و بدور از رشوه، فصل نوینی در اوکراین آغاز شود.

یکی از ماموران جدید پلیس گفت: «در گرجستان حقوق ماهانه نیروهای پلیس در طول اصلاحات پانزده برابر افزایش یافته است. امیدوارم در اوکراین نیز چنین اتفاقی روی دهد. اما آنچه امروز اهمیت دارد تغییر شرایط کشور است. برای اینکه پلیس و شهروندان با هم کنار می آیند و خوب کار می کنند.»

این اصلاحات به فعالیت نیروهای کنونی پلیس اوکراین که تحت آموزش اتحاد جماهیر شوروی سابق بودند پایان خواهد داد.

خبرنگار یورونیوز در کی یف گفت: «امشب ۲۰۰۰ نیروی جدید پلیس در خیابانهای کی یف گشت زنی می کنند. تا پایان سال جاری میلادی پنج گروه دیگر در پنج استان اوکراین مستقر خواهند شد و اگر بودجه مالی کافی باشد این اصلاحات تا پایان سال ۲۰۱۶ پیاده خواهد شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افشای کلاهبرداری ده‌ها میلیون دلاری مقامات اوکراینی در خرید تسلیحات برای دفاع در برابر روسیه

رستم عمروف از ترک‌تباران تاتار؛ وزیر دفاع جدید اوکراین کیست؟

زلنسکی وزیر دفاع جدید اوکراین را معرفی کرد؛ یک تاتار کریمه جایگزین رژنیکوف می‌شود