مرکل : درها برای مذاکره با یونان همچنان باز است

مرکل : درها برای مذاکره با یونان همچنان باز است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پس از رای “نه” مردم یونان به طرح وام دهندگان به این کشور برای خروج از بحران اقتصادی و یک روز قبل از اجلاس سران منطقه یورو، سران آلمان و فرانسه

آگهی

یک روز پس از رای “نه” مردم یونان به طرح وام دهندگان به این کشور برای خروج از بحران اقتصادی و یک روز قبل از اجلاس سران منطقه یورو، سران آلمان و فرانسه به عنوان دو لوکوموتیو پول واحد اروپایی، در پاریس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه پس از دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، بر ایجاد تعادل میان مسئولیت پذیری و همبستگی در منطقه یورو تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان هم گفت: “ما خیلی واضح می گوییم که درها برای مذاکره همچنان باز است و اجلاس سران روز سه شنبه هم به همین منظور برگزار خواهد شد. اما همزمان ما می گوییم که هنوز شرایط ما برای آغاز مذاکره برای یک مکانیسم مشخص ثبات اروپایی، بر آورده نشده است.”

فابین فرژ، خبرنگار یورونیوز در پاریس هم با اشاره به اجلاس سران منطقه یورو در روز سه شنبه، می گوید: “فرانسوا اولاند و آنگلا مرکل معتقدند که توپ در زمین الکسیس تسیپراس است. نخست وزیر یونان باید پیشنهادات شفاف و مشخصی را ارائه دهد و همین سه شنبه راجع به همه موضوعات تصمیم گیری خواهد شد. ابتدا جلسه وزرای گروه یورو و سپس جلسه سران هجده کشور دیگر منطقه یورو در بروکسل برگزار خواهد شد.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی‌های اقتصادی و منجلاب بازار املاک چین؛ نخست‌وزیر خواهان رشد پنج درصدی است

توافق کابینه ائتلافی آلمان در دقیقه ۹۰؛ بن‌بست بودجه ۲۰۲۴ رفع شد

بحران بودجه در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا؛ وعده‌های صدراعظم آلمان در پارلمان به سخره گرفته شد