کمک به یونان در دستور کار مسکو نیست

کمک به یونان در دستور کار مسکو نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمک به یونان در حال حاضر در دستور کار روسیه نیست. مسکو این خبر را درست یک روز قبل از نشست دو روزه بریکس اعلام کرد؛ نشستی که در آن ولادیمیر پوتین،

آگهی

کمک به یونان در حال حاضر در دستور کار روسیه نیست.

مسکو این خبر را درست یک روز قبل از نشست دو روزه بریکس اعلام کرد؛ نشستی که در آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اوفا میزبان قدرت های اقتصادی نوظهور است.

الکسی اویوکای، وزیر اقتصاد روسیه ضمن برشمردن محورهای این نشست گفت: «کمک به یونان موضوع این نشست نیست و از این رو مورد بحث قرار نمی گیرد. وضعیت منطقه پولی یورو که تحت تاثیر مساله بدهی های یونان قرار گرفته در این نشست مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد. ادامه این وضعیت در منطقه پولی یورو برای تمامی شرکت کنندگان در این نشست خطراتی به دنبال خواهد داشت.»

رهبران برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در اوفا (که بیش از یک هزار کیلومتر با مسکو فاصله دارد) گرد هم آمده اند تا از ایجاد یک بانک توسعه خبر دهند؛ آنچه به زعم ولادیمیر پوتین به کاهش سلطه غرب بر نهادهای مالی جهانی خواهد انجامید. برای این منظور آنها یکصد میلیارد دلار بعنوان ذخیره برای موارد احتمالی ضروری در نظر گرفته اند.

برای مسکو که پس از بحران در شرق اوکراین مورد خشم و غضب غرب قرار گرفته، این اجلاس فرصتی است برای مقابله با تحریم ها و نزدیکی به دیگر قدرتها و بویژه آسیا.

اجلاس بریکس با نشست سازمان همکاری شانگهای (متشکل از کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان) در اوفا مقارن شده و ایران نیز در جایگاه ناظر در آن حضور دارد. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران قرار است روز پنجشنبه با همتای روسی اش دیدار و گفتگو کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

کشتی یونانی پس از آنکه در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت به بندر عدن رسید

اتحادیه اروپا ماموریت «اسپایدز» را برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ آغاز کرد