یونان تنها یک روز فرصت دارد

یونان تنها یک روز فرصت دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یونان تنها تا نیمه شب پنج شنبه فرصت دارد تا پیشنهادهایش را برای دستیابی به توافق به بستکاران بین المللی ارائه کند. پیشنهاداتی که آلکسیس سیپراس وعده

آگهی

یونان تنها تا نیمه شب پنج شنبه فرصت دارد تا پیشنهادهایش را برای دستیابی به توافق به بستکاران بین المللی ارائه کند.

پیشنهاداتی که آلکسیس سیپراس وعده داده است برنامه ای حاوی اصلاحات معتبر برای تضمین آینده یونان در منطقه یورو و جلوگیری از فروپاشی مالی این کشور است.

آقای سیپراس روز چهارشنبه بعد از سخنرانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ به آتن بازگشت و با رئیس جمهوری یونان دیدار کرد.

پروکپیس پاولوپولوس، رئیس جمهوری یونان در این دیدار گفت: «در پارلمان اروپا، مهد دموکراسی اروپا مشخص شد که حکم مردم یونان در همه پرسی اخیر نه بعنوان شکست در مذاکرات که بعنوان شروع جدیدی برای مذاکرات تفسیر شده است، چرا که تنها هدف ما مشارکت قدرتمند و استوار یونان در اروپا و منطقه یوروست.»

یونان خواهان تجدید ساختار بدهی ۳۲۰ میلیارد یورویی خود است.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت: «چیزی که همواره گفته ایم این است که برنامه خارج کردن یونان از بحران دو بخش دارد: یک بخش اصلاحات معنادار و تثبیت مالی و بخشی دیگر تجدید ساختار بدهی ها. که به اعتقاد ما در شرایط خاص یونان و برای اینکه آنها بتوانند به تعهداتشان در قبال بدهی ها عمل کنند، این اقدامات ضروری است.»

طرح پیشنهادی یونان باید در وقت مقرر (نیمه شب پنج شنبه) به دست وزیران یوروگروپ برسد تا آنها قبل از نشست سران اتحادیه اروپا در روز یک شنبه بتوانند آنرا بررسی کنند.

از سوی دیگر و با توجه به بحران نقدینگی یونان، وزرات دارایی این کشور اعلام کرده که تعطیلی بانکها تا روز دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک به یونان در دستور کار مسکو نیست

نگرانی یونانی ها از عواقب خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا

بحران یونان باعث دودستگی در افکار عمومی اروپا شده است