مشاور ارشد صندوق بین المللی پول: یونان باید به موازین این نهاد احترام بگذارد

مشاور ارشد صندوق بین المللی پول: یونان باید به موازین این نهاد احترام بگذارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اولیویه بلانشار، مشاور ارشد صندوق بین المللی پول و رئیس بخش تحقیقات این نهاد می گوید تاثیرات نوسانات اقتصادی چین و بحران مالی یونان بر اقتصاد جهانی

آگهی

اولیویه بلانشار، مشاور ارشد صندوق بین المللی پول و رئیس بخش تحقیقات این نهاد می گوید تاثیرات نوسانات اقتصادی چین و بحران مالی یونان بر اقتصاد جهانی چندان گسترده نخواهد بود.

آتن پیشتر از صندوق بین المللی پول خواسته بود تا مهلت بازپرداخت بدهی هایش به این نهاد به تعویق بیافتد.

اولیویه بلانشار در واکنش به این درخواست گفت: «صندوق بین المللی پول ۱۸۸ عضو دارد و بیشتر آنها در حالیکه از یونان فقیرترند تسهیلاتی را که برخی می خواهند به یونان اعطاء شود، نداشته اند. با توجه به این موضوع فکر می کنم که برای یونان کاملا ضرورت دارد که به قواعد و موازین ما احترام بگذارد»

سخنان مشاور ارشد صندوق بین المللی پول که زمان بازنشستگی اش فرا رسیده حاکی از آن است که یونان هیچ چاره ای در برابر این نهاد بین المللی ندارد.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن گفت: «در ارتباط با بحران یونان، به نظر می رسد که اولیویه بلانشاربه نتیجه بخش بودن نشست روز یکشتبه اتحادیه اروپا چندان امیدوار نیست. با این حال او گفته است که چندان جای نگرانی نیست چراکه یونان فقط نیم درصد اقتصاد جهانی را نمایندگی می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی‌های اقتصادی و منجلاب بازار املاک چین؛ نخست‌وزیر خواهان رشد پنج درصدی است

با رای پارلمان، شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان برگزیده شد

هشدار صندوق بین‌المللی پول: هوش مصنوعی بر ۴۰ درصد مشاغل در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت