پیام و خواست شهروندان یونان از وام دهندگان

پیام و خواست شهروندان یونان از وام دهندگان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نظرسنجی ها حاکی است احتمال خروج از حوزه پولی یورو یونانی ها را به واهمه می اندازد. آنها می دانند که تنها راه ماندن در این حوزه اجرای اصلاحات اقتصادی

آگهی

نظرسنجی ها حاکی است احتمال خروج از حوزه پولی یورو یونانی ها را به واهمه می اندازد. آنها می دانند که تنها راه ماندن در این حوزه اجرای اصلاحات اقتصادی سختگیرانه است.

با توجه به این واقعیت، پیام یونانی ها به وام دهندگان چیست و از آنها چه می خواهند؟ یک شهروند یونان می گوید: «در جاهایی حق با وام دهندگان است، چرا که تمام حقیقت را به آنها نگفتیم، گفتیم که اقداماتی را انجام می دهیم اما ندادیم.»

دیگری می گوید: «پیام من به وام دهندگان این است؛ شرایط اقتصادی سال ۱۹۵۳ میلادی آلمان را، اگر خاطره ام درست یاری ام می کند، به خاطر آورید که از ۷۰ تا ۸۰ درصد بدهی های آلمان چشم پوشی شد.»

و زنی یونانی می گوید: «می خواهم به وام دهندگان بگویم، با طمانینه به یونان و شرایط فعلی آن نگاه کنید، وضعیت زندگی ما حقیقا خوب نیست. متاسفم، اما آنها خون ما را می خواهند.»

حدود ۱۲ درصد یونانی ها می خواهند به دراخما، واحد پول سابق خود بازگردند، ۸۴ درصد یونانی ها اما می خواهند پول رایج شان همچنان یورو باشد.

اکیس تاتیسیس، خبرنگار یورونیوز از آتن می گوید: «نظرسنجی ها حاکیست اکثر قریب به اتفاق یونانی ها خواهان باقی ماندن یونان در حوزه پولی یورو هستند. علاوه بر این، تحلیل نخست وزیر یونان از نتیجه همه پرسی روز یکشنبه گذشته هم همین بود. یونانی ها به اشتباهاتشان در گذشته واقفند و از شرکای اروپایی اشان شانس دیگری می خواهند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران اتحادیه اروپا در مورد تخصیص سود دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه به اوکراین به توافق رسیدند

نفوذ چین و «مثلث لیتیوم»؛ اروپا و آمریکای لاتین به‌دنبال احیای روابط هستند

روز احساسی زلنسکی در نشست سران: «اتحادیه اروپا بدون اوکراین کامل نیست»