توافق با یونان؛ دستاورد مهم اجلاس بروکسل

توافق با یونان؛ دستاورد مهم اجلاس بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آغازین ساعات بامداد روز دوشنبه، رهبران کشورهای حوزه پولی یورو در توییترهای شخصی خود از دستیابی توافق با یونان در نشست بروکسل درباره نحوه کمک مالی

آگهی

در آغازین ساعات بامداد روز دوشنبه، رهبران کشورهای حوزه پولی یورو در توییترهای شخصی خود از دستیابی توافق با یونان در نشست بروکسل درباره نحوه کمک مالی به این کشور خبر دادند.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک چنین توییت کرد: «توافق».

همچنین آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه و الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان هر یک در مصاحبه های جداگانه با رسانه ها از دیدگاه خود درباره توافق نشست بروکسل سخن گفتند.

پس از دستیابی به توافق، دونالد توسک، رییس شورای اروپایی گفت: «امروز ما تنها یک هدف را دنبال می کردیم: دستیابی به توافق. پس از ۱۷ ساعت مذاکره، ما به توافق رسیدیم. اکنون می توان گفت که ما یک توافق با یونان داریم.»

ژان کلود یونکر، رییس کمیسون اروپا نیز گفت: « کمیسیون اروپا همیشه بر این موضوع تاکید کرده بود که نمی توان خروج یونان از حوزه پولی یورو را پذیرفت. اکنون خروج این کشور وجود نخواهد داشت. ما از نتیجه به دست آمده خرسند هستیم.»

گرچه که توافق به دست آمده یک پیروزی برای کشورهای شرکت کننده در اجلاس محسوب می شود، ولی الکسیس سیپراس، رهبر حزب چپ گرای سیریزا، باید بتواند در برابر انتقادهای برخی اعضای این حزب، از دولت خود دفاع کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کسب توافق در یونان؛ دموکراسی اروپایی در بوته آزمایش

استقبال سرمایه گذاران اروپایی از توافق یونان با بستانکاران

یونان: برای توافق جنگیدیم؛ آلمان: یونان مسئولیت پذیر باشد