اعتراض یونانی ها به توافق جدید بروکسل و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی

اعتراض یونانی ها به توافق جدید بروکسل و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروهی از منتقدان دولت آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان عصر روز دوشنبه در اعتراض به توافق اخیر بروکسل، در شهر آتن تجمع کردند. آنها ضمن حمل پلاکاردهایی

آگهی

گروهی از منتقدان دولت آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان عصر روز دوشنبه در اعتراض به توافق اخیر بروکسل، در شهر آتن تجمع کردند. آنها ضمن حمل پلاکاردهایی با مضامین «حذف ریاضت اقتصادی، بخشش بدهی»، «نه به توافق جدید» و «نه تا پایان این بحران» پرچم حزب سیریزا را که دولت کنونی برآمده از آن است، آتش زدند.

ساندرا، یکی از معترضان می گوید: «این یک توافق فاجعه بار است و من انتظارش را داشتم زیرا در داخل منطقه یورو ما شانس انجام کار دیگری را نداریم. آنها گانگستر و قاتلان مالی هستند. هیچ راه دیگری وجود ندارد.»

پانوس کامنوس، رهبر حزب یونان مستقل نیز که در دولت ائتلافی کنونی وزیر دفاع است، روز دوشنبه اعلام کرد حاضر به حمایت از شرایط مقرر شده برای دریافت سومین بسته نجات مالی نیست.

او گفت: «روز گذشته، نخست وزیر کشور در معرض کودتایی به رهبری آلمان و کشورهای دیگری همچون هلند، فنلاند و کشورهای حوزه دریای بالتیک قرار گرفت. کودتایی که نخست وزیر را تهدید به فروپاشی بانکها و برداشت کامل از سپرده ها می کرد.»

نخست وزیر یونان که پیش از رسیدن به این توافق نیز با مخالفتهایی در درون حزبش مواجه بود اکنون توسط گروهی از رای دهندگان متهم شده که بر خلاف وعده های انتخاباتی اش عمل کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کسب توافق در یونان؛ دموکراسی اروپایی در بوته آزمایش

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟