کمکهای فوری مالی به یونان

کمکهای فوری مالی به یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یونان بفوریت به هفت میلیادر یورو محتاج است تا دیون خود را به بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول بپردازد. به همین دلیل، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است این مبلغ از طریق صندوق کمکهای فوری تمام اتحاد

آگهی

یونان بفوریت به هفت میلیادر یورو محتاج است تا دیون خود را به بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول بپردازد. به همین دلیل، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است این مبلغ از طریق صندوق کمکهای فوری تمام اتحادیه اروپا به یونان منتقل گردد.

والدیس دومبروفسکیس، معاون کمیسیون اروپا گفت: “با توجه به محدودیتهای سیاسی، قانونی، مالی و زمان، تنها دو گزینه باقی مانده است: وام و برنامه کمک مالی از صندوق ثبات اروپا. اما هیچ طرحی برای کمک از طرف تک تک کشورها وجود ندارد و بنابراین در فقدان راه حلی دیگر، بهترین راه، استفاده از صندوق کمک اروپاست.”

در این میان، بریتانیا با کمک مالی صندوق اتحادیه اروپا به یونان مخالف است، اما بدنبال تماس تلفنی رئیس کمیسیون اروپا، نخست وزیر بریتانیا قدری موضع خود را تعدیل کرده است.

آقای کامرون در پارلمان بریتانیا گفت: “به سود ماست که منطقه یورو مسائلش را حل کند. ما در تعاملهایشان دخالت مستقیم نداریم زیرا عضو منطقه یورو نیستیم هرچند که به آنها نیازمندیم. ما به منطقه یورو نمی پیوندیم اما اعضای (منطقه یورو) باید بفوریت مسائلشان را حل کنند.”

افی کوستوکوستا، گزارشگر یورونیوز در بروکسل می گوید: در این میان، کمیسیون اروپا طرحهایی را اعلام کرده است که مبلغ سی و پنج میلیارد یورو برای رشد اقتصادی یونان تا پنج سال دیگر مهیا می کند. بر اساس این طرح، پانصد میلیون یورو صرف اقتصاد شده و دو میلیارد دیگر در بودجه دولت (یونان) ذخیره می شود.

قرار است وجوه این صندوق که یونان تاکنون به آن دسترسی نداشته، صرف سرمایه گذاری، ایجاد فرصتهای شغلی و زیر بنای اقتصادی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟