یونان؛ واروفاکیس بسته جدید کمکهای مالی را نسخه جدید «پیمان ورسای» دانست

یونان؛ واروفاکیس بسته جدید کمکهای مالی را نسخه جدید «پیمان ورسای» دانست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پارلمان یونان چهارشنبه شب به سومین بسته کمکهای مالی رای خواهد داد. شرط کمکهای جدید مالی تقویت تدابیر سختگیرانه اقتصادی است. هر چند این برنامه با

آگهی

پارلمان یونان چهارشنبه شب به سومین بسته کمکهای مالی رای خواهد داد. شرط کمکهای جدید مالی تقویت تدابیر سختگیرانه اقتصادی است.

هر چند این برنامه با تایید دولت به پارلمان می رود اما بسیاری از اعضای حزب حامی دولت، سیریزا، می گویند به این بسته مالی رای نه خواهند داد.

یانیس واروفاکیس که تا همین چند هفته گذشته وزیر دارائی یونان بود می گوید: “ مقتدران از ضعفا خواستند تا شرایطی را بپذیرند که شایسته آن نبودند، ضعفا پذیرفتند هر چند حقشان این نبود. بخشی از نوشته های کینز درباره پیمان ورسای، امروز اروپا نسخه ای جدید از این پیمان را به یونان تحمیل می کند.”

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان هم در گفتگوی تلویزیونی چهارشنبه گفت که تدابیرجدید ریاضتی به دولت تحمیل شده اند و وی اعتقادی به آنها ندارد اما اروپایی ها انتخاب دیگری برایش نگذاشتند.

با وجود مخالفتهای گسترده اعضای سیریزا به نظر می رسد که این تدابیر جدید رای بیاورند چرا که همانگونه که نخست وزیر می گوید سران کشورهای عضو منطقه پولی یورو انتخاب دیگری برای یونان نگذاشته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی‌های اقتصادی و منجلاب بازار املاک چین؛ نخست‌وزیر خواهان رشد پنج درصدی است

توافق کابینه ائتلافی آلمان در دقیقه ۹۰؛ بن‌بست بودجه ۲۰۲۴ رفع شد

بحران بودجه در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا؛ وعده‌های صدراعظم آلمان در پارلمان به سخره گرفته شد