موافقت پارلمان یونان با تدابیر ریاضتی و شکاف در سیریزا، حزب متبوع سیپراس

موافقت پارلمان یونان با تدابیر ریاضتی و شکاف در سیریزا، حزب متبوع سیپراس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پارلمان یونان مجموعه تدابیر ریاضت اقتصادی مورد انتظار بروکسل را به منظور دریافت بسته سوم نجات مالی (به ملبغ حدود ۸۵ میلیارد یورو) به تصویب رساند. اما

آگهی

پارلمان یونان مجموعه تدابیر ریاضت اقتصادی مورد انتظار بروکسل را به منظور دریافت بسته سوم نجات مالی (به ملبغ حدود ۸۵ میلیارد یورو) به تصویب رساند.

اما به نظر می رسد این رویداد سیریزا، حزب متبوع نخست وزیر را دوپاره کرده است.

۲۲۹ تن از نمایندگان به آن رای مثبت و ۶۴ نماینده رای منفی دادند. نزدیک به نیمی از مخالفان این طرح را نماینده حزب سیریزا تشکیل می دهد.

قبل از جلسه پارلمان، کمیته مرکزی حزب سیریزا در بیانیه ای، با محکوم کردن توافق اخیر آتن با بروکسل آن را کودتای رهبران اتحادیه اروپا علیه یونان خوانده بودند.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان روز چهارشنبه قبل از رای گیری در پارلمان گفت: « از تهدید و شانتاژی که حرف می زنید آیا به واقعی بودن آن باور دارید یا آن را قابل تصور می دانید؟ اگر آن را قابل تصور می دانید من نسبت به گزینه های دیگر کاملا باز و پذیرا هستم. اما اگر به واقعی بودن آن باور دارید، باید بگویم که هیچ انتخاب دیگری جز تقسیم مسئولیت برای ما باقی نمانده است .»

اشاره آقای سیپراس به تهدیدهای اروپا مبنی بر خروج یونان از منطقه پولی یورو است.

در میان مخالفان می توان به یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی سابق اشاره کرد که در شبکه های اجتماعی بشدت از این طرح انتقاد کرد.

زوی کونستانتوپولوس، سخنگوی پارلمان، دیگر مخالف این طرح نیز در جریان جلسه دیروز تلاش بسیاری کرد تا نمایندگان را از رای دادن به این طرح بازدارد.

اما در این میان نکته جالب این است که نمایندگان مخالف حزب حاکم به طرح مذکور رای مثبت داده اند

پاناجیوتیس لافازانیس، وزیر انرژی یونان که نام او در میان مخالفان این طرح است گفت: «اگربه هر دلیل نخست وزیر خواستار برکناری من باشد، این حق او و در حوزه اختیاراتش است و من هم به آن احترام می گذارم و می پذیرم.»

با توجه به اختلاف نظر موجود در میان اعضای کابینه سیپراس مشخص نیست آیا دولت با همین ترکیب کنونی به فعالیتش ادامه خواهد داد یا خیر.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابهام در جایگاه سیپراس و کابینه یونان

درگیریهای خشونت آمیز همزمان با نشست پارلمان در یونان

بلندپروازی‌های اقتصادی و منجلاب بازار املاک چین؛ نخست‌وزیر خواهان رشد پنج درصدی است