اقدامات ضدتروریستی عربستان سعودی

اقدامات ضدتروریستی عربستان سعودی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد دولت این کشور ۴۳۲ نفر را در ارتباط با همکاری با گروه موسوم به دولت اسلامی و دست داشتن در حمله به مساجد

آگهی

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد دولت این کشور ۴۳۲ نفر را در ارتباط با همکاری با گروه موسوم به دولت اسلامی و دست داشتن در حمله به مساجد شیعیان دستگیر کرده است.

این وزارت خانه اعلام کرد که مظنونین بازداشت شده در عربستان، با راهنمایی برخی مناطق مشکل ساز خارج از این کشور، قصد ایجاد درگیری های فرقه ای را داشته اند.

این خبر پس از آن اعلام شد که روز پنجشنبه در حمله ای از سوی گروه موسوم به دولت اسلامی در نزدیکی یکی از مجهزترین زندانهای این کشور، انفجار یک خودرو منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن دو مأمور امنیتی گردید.

پیش از این، در ماههای مه و ژوئن، دو حمله انتحاری از سوی گروه موسوم به دولت اسلامی در مجموع جان پنجاه و دو نفر را در مساجد شیعیان در شرق این کشور گرفته بود.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده هم این هفته در مصاحبه ای با نشریه نیویورک تایمز، از همپیمانان سنّی آمریکا در منطقه خلیج فارس خواسته بود تا با شهروندان شیعه خود بهتر رفتار کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان دختر شایسته جهان ادعای شرکت نماینده عربستان در رقابت‌های امسال را تکذیب کرد

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند