اعتصاب برای تعطیلی یکشنبه ها در یونان

اعتصاب برای تعطیلی یکشنبه ها در یونان
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ده ها نفر از کارکنان فروشگاه های آتن، مرکز یونان، در اعتراض به تصمیم جدید دولت این کشور مبنی بر آزاد بودن کار فروشگاه ها در روزهای یکشنبه، دست از کار

آگهی

ده ها نفر از کارکنان فروشگاه های آتن، مرکز یونان، در اعتراض به تصمیم جدید دولت این کشور مبنی بر آزاد بودن کار فروشگاه ها در روزهای یکشنبه، دست از کار کشیدند. روز یکشنبه بیشتر مغازه ها در خیابان ارمو، شاهراه تجاری آتن تعطیل بود.

یکی از معترضان می گوید: «ما می خواهیم به کارفرمایان اعلام کنیم که اعتراض داریم و از اعتصاب کنندگان حمایت می کنیم. می خواهیم این پیام را بدهیم که هر دولتی رأس کار باشد، مبارزه ما ادامه دارد.»

بعضی از مردم یونان اما با اعتصاب اتحادیه های صنفی موافق نیستند. یک شهروند بازنشسته می گوید: «من فکر می کنم نخست وزیر الکسیس سیپراس تنها کسی است که می تواند اعتصاب اتحادیه های صنفی را بشکند و باید هم این کار را بکند چون این به صلاح یونان است. نمی گذارند ما هم مثل همه جای دنیا خرید کنیم. اینها فکر می کنند کی هستند؟ همه روز یکشنبه کار می کنند. من خودم وقتی هنوز بازنشسته نشده بودم هر روز کار می کردم. حتی شب ها هم کار می کردم.»

کلیسای ارتودوکس یونان، کار کردن در روز یکشنبه را گناه می شمارد. لغو اجباری تعطیلی فروشگاه ها در روزهای یکشنبه، یکی از شرایط وام دهندگان خارجی برای اعطای بسته کمک مالی جدید به یونان بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بانک های یونان پس از سه هفته تعطیلی از روز دوشنبه باز می شوند

وزرای رادیکال کابینۀ سیپراس را ترک و وزرای جدید سوگند یاد کردند

پارلمان آلمان با مذاکره برای اعطای بسته نجاتی مالی به یونان موافقت کرد