وزیر اقتصاد آلمان: مشکلات ایران بعد از توافق اتمی حل خواهد شد

وزیر اقتصاد آلمان: مشکلات ایران بعد از توافق اتمی حل خواهد شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تنها چند روز بعد از امضای توافق نامه هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی، زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان برای دیداری سه

آگهی

تنها چند روز بعد از امضای توافق نامه هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی، زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان برای دیداری سه روزه وارد تهران شد و روز دوشنبه با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران ملاقات و گفتگو کرد. این نخستین دیدار یک مقام بلند پایه غربی از تهران پس از توافق هسته ای است.

آقای گابریل به خبرنگاران گفت: «با توافق هسته ای اخیر و تحولات پیش رو، مشکلات دیگری از ایران برطرف خواهد شد و ما پایه آن را در داخل و خارج این کشور گذاشته ایم. به این ترتیب امنیت در خاورمیانه ایجاد خواهد شد و من فکر می کنم که این به نفع ایران هم هست. گسترش امنیت در منطقه و ایمن سازی اسرائیل برای ما اهمیت بسیاری دارد.»

آقای زنگنه نیز گفت: «ما امیدواریم یک جهشی بعد از تحریم ها داشته باشیم. شرکت های آلمانی و این طور که به نظر می رسد، دولت آلمان عزم و اراده سیاسی دارند که این فعالیتها را تجدید بکنند و دوران رکود را پشت سر بگذاریم. ما هیچ وقت با کشور آلمان روابط خصمانه نداشتیم».

آلمان به مدت چند دهه بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا بوده است. ارزش صادرات این کشور به ایران در سال ۲۰۰۵ میلادی ۴.۴ میلیارد یورو بود که در سال ۲۰۱۳ به دلیل تحریم های جهانی علیه ایران به ۱.۸ میلیارد یورو رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شورای امنیت سازمان ملل توافق وین را تصویب کرد

ایران ابراز امیدواری کرد تا ۱۹ اردیبهشت سفارت خود را در عربستان بازگشایی کند

بازگشایی نمایندگی‌های دیپلماتیک؛ یک هیأت از عربستان سعودی وارد تهران شد