میتسوبیشی برای بیگاری از اسیران آمریکایی در زمان جنگ جهانی عذرخواهی کرد

میتسوبیشی برای بیگاری از اسیران آمریکایی در زمان جنگ جهانی عذرخواهی کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شرکت میتسوبیشی به خاطر استفاده از اسرای آمریکایی برای کار اجباری در جریان جنگ جهانی دوم عذرخواهی کرد. هفتاد سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، نخستین

آگهی

شرکت میتسوبیشی به خاطر استفاده از اسرای آمریکایی برای کار اجباری در جریان جنگ جهانی دوم عذرخواهی کرد.

هفتاد سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، نخستین باری است که این شرکت ژاپنی از اسرای سابق آمریکایی که به عنوان کار اجباری در معادن این شرکت به کار گرفته شده بودند، ابراز پشیمانی می کند.

در مراسمی كه شامگاه یکشنبه در موزه مدارا در مركز سيمون ويزنتال واقع در لس آنجلس برگزار شد، هیکارو کیمورا از مدیران ارشد میتسوبیشی گفت: «همسو با روحیه حاکم بر شرکت ما، مراتب پشیمانی خود را از حوادث غم انگیز گذشته ابراز و عذرخواهی قلبی خود را اعلام می کنیم و عزم خود را برای آینده ای بهتر جزم می کنیم.»

در این مراسم جیمز مورفی، از معدود بازماندگان آمریکایی آن دوره و برخی از خانواده های اسرای جنگی سابق شرکت داشتند. جیمز مورفی ۹۴ ساله با استقبال از این عذرخواهی گفت: «هفتاد سال از جنگ جهانی دوم می گذرد، رویدادی که شاهدش بودیم. تنها خواسته اسرای جنگی که برای شرکت های ژاپنی کار می کردند یک چیز بود، آنها در انتظار تنها یک معذرت خواهی بودند.»

دولت ژاپن پیشتر دوبار در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ میلادی مراتب عذرخواهی خود را تسلیم دولت و مردم آمریکا کرده بود.

در جنگ جهانی دوم نزدیک به ۱۲ هزار سرباز آمریکایی به اسارات ارتش ژاپن درآمدند و در بیش از ۵۰ نقطه تحت شرایط اسفناکی به کار اجباری گرفته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال به پایان رسید

بحران ازدواج در ژاپن؛ نام همه ژاپنی‌ها ظرف ۵ قرن آینده یکسان می‌شود

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد