آنکارا سطح تدابیر امنیتی در مرز سوریه را بالا می برد

آنکارا سطح تدابیر امنیتی در مرز سوریه را بالا می برد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی حمله انتحاری در شهر عمدتا کردنشین سوروچ در جنوب ترکیه، آنکارا تدابیر امنیتی در مرز سوریه را تشدید می کند. بر اثر این حمله، دست کم ۳۰ تن جان

آگهی

در پی حمله انتحاری در شهر عمدتا کردنشین سوروچ در جنوب ترکیه، آنکارا تدابیر امنیتی در مرز سوریه را تشدید می کند. بر اثر این حمله، دست کم ۳۰ تن جان باخته و ۱۰۴ نفر زخمی شدند.

به گفته یک مقام ارشد دولتی که نخواست نامش فاش شود، ترکیه گروه داعش را در پس حمله انتحاری روز دوشنبه در شهر مرزی سوروچ می بیند.

احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه در کنفرانسی خبری از تشدید تدابیر امنیتی در مرز با سوریه خبر داد و گفت: «تدابیر امنیتی در مرز ترکیه با سوریه در حال اجرا است و تشدید خواهد شد، اما شهروندان باید توجه داشته باشند که کشورهای منطقه که درگیر تنش، ناآرامی و درگیری هستند می توانند آرامش داخلی ترکیه را تحت الشعاع قرار دهند.»

در صورتی که داعش مسئول انفجار اخیر باشد، این نخستین حمله این گروه افراطی در ترکیه است و تهدیدی جدی برای امنیت داخلی این کشور محسوب می شود.

ساعاتی پس از انفجار روز دوشنبه، صدها تن در شهرهای مختلف از جمله سوروچ و استانبول دست به تظاهرات زدند. آنها با سر دادن شعارهایی از دولت ترکیه به خاطر ناتوانی در مقابله با تهدیدهای داعش انتقاد کردند.

این تجمع اعتراضی در استانبول در ابتدا آرام بود اما پس از دقایقی به خشونت گرایید و پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به گاز اشک آور و ماشینهای آب پاش متوسل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان حمله انتحاری در شهر سوروچ ترکیه را محکوم کرد

پ ک ک مسئولیت «حمله تروریستی» آنکارا را برعهده گرفت؛ اردوغان از اتحادیه اروپا انتقاد کرد

انفجار در یک کارخانه موشک‌سازی در نزدیکی آنکارا؛ وزارت دفاع ترکیه: دستکم ۵ نفر کشته شدند