علاقمندی گردشگران آلمانی برای سفر به یونان

علاقمندی گردشگران آلمانی برای سفر به یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرودگاه تگل در شهر برلین آلمان همچنان شاهد انبوه مسافرانی است که اینک با باز شدن بانک های یونانی، تردیدی برای انتخاب این کشور به عنوان یکی از مقاصد

آگهی

فرودگاه تگل در شهر برلین آلمان همچنان شاهد انبوه مسافرانی است که اینک با باز شدن بانک های یونانی، تردیدی برای انتخاب این کشور به عنوان یکی از مقاصد سفرهای توریستی خود ندارند. آنها با نادیده گرفتن تنش های سیاسی و مشکلات اقتصادی موجود در یونان، اغلب مسافر پرواز های جزیره کرِت هستند، جایی که بیش از دویست هزار آلمانی تعطیلات خود را در آنجا سپری می کنند.

یکی از این مسافران می گوید: «ما خیلی دوست داریم به آنجا برویم. دهکده کوچکی در جنوب کرِت که بسیار جذاب و زیبا است.»

با اینحال نگرانی هایی همچنان وجود دارد به خصوص در زمینه سفرهای انفرادی. توماس کانِرت مسئول یک آژانس مسافرتی فعال در زمینه سفرهای انفرادی با اشاره به افت پانزده درصدی موسسه اش از ماه مه تاکنون، گفت: «طی شش ماه گذشته بیشتر وقتم را به پاسخگویی و رفع نگرانی های مشتریانم اختصاص دادم. آنها اغلب می پرسیدند آیا در آنجا گاز هست؟ آیا بانک ها پول دارند؟ اگر مشکلی پیش آید کمکی دریافت می کنیم؟»

اپراتورهای تورهای مسافرتی نیز می گویند با شدت گرفتن بحران در یونان میزان خرید بلیط های دقیقه آخر کاهش قابل توجهی داشته است. با این وجود، با توجه به شمار بالای مسافران آلمانی که امسال تعطیلات خود را در یونان سپری می کنند و تعداد آنها احتمالا نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود، میزان بالای درخواست به سفر به یونان باعث شده تا قیمت بلیط های دقیقه آخر هنوز خیلی پایین نیاید.

به اعتقاد زیبل زویش سخنگوی انجمن مسافرتی آلمان، علیرغم بحران موجود هزینه کلی گذراندن تعطیلات در یونان دستخوش افت نشده است. او گفت: «تابستان امسال قیمت ها تغییری نکرده است. زیرا یکسال پیش در این مورد مذاکره صورت گرفته بود تا قیمت ها برای کل تابستان تعیین شود.»

با توجه به اینکه آلمان اینک در اوج فصل تعطیلات است، یونان همچنان می تواند بر روی انبوه مسافرانی که از برلین و دیگر شهرهای آلمان برای تعطیلات تابستانی به این کشور می آیند، حساب باز کند. بدین ترتیب آلمان همچنان یکی از مهمترین مشتریان صنعت گردشگری یونان است.

در گزارش سباستین زام خبرنگار یورونیوز از برلین آمده است: «تحولات هفته های گذشته شاید اندک تغییری در شمار سفرهای توریستی آلمانی ها به یونان داشته باشد اما به نظر می رسد علیرغم بحران اقتصادی صنعت گردشگری اینجا در آلمان حداقل برای تابستان امسال از رونق نیافتاده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران اقتصادی و بحران مسافرت در یونان

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند