چگونگی محافظت از اطلاعات شخصی بر روی اینترنت

چگونگی محافظت از اطلاعات شخصی بر روی اینترنت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه «سخن شما» یکی از کاربران پرسیده است: «تعداد موارد کلاهبرداری بر روی اینترنت همچنان زیاد است. چگونه این حملات سایبری را تشخیص دهیم و در

آگهی

در این برنامه «سخن شما» یکی از کاربران پرسیده است: «تعداد موارد کلاهبرداری بر روی اینترنت همچنان زیاد است. چگونه این حملات سایبری را تشخیص دهیم و در برابر آنها از خود محافظت کنیم؟»

نیکولا آرپاجیان، کارشناس امنیت سایبری پاسخ می دهد: «در وهله اول باید به شکل اساسی از اطلاعات و رایانه خود محافظت کنید. به این معنا که اطمینان حاصل کنید که آنتی ویروس و آنچه دیوار آتشین (FireWall) می نامیم برای حفاظت از اطلاعاتتان نصب شده باشد.»

او می افزاید: «علاوه بر این باید به مشکلات ساختاری توجه نشان داده شود. به عنوان مثال بر حساب بانکی خود نظارت کنید و ببینید آیا برداشتهای مشکوک از روی آن انجام شده است یا خیر؟ یا آیا رایانه تان به شکلی مشکوک در هنگام اتصال به اینترنت کند است؟ امری که به این معنا خواهد بود که قدرت حسابگری رایانه علاوه بر وظیفه اصلی که شما در حال انجام آن هستید برای انجام کار دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.»

نیکولا آرپاجیان اظهار داشت: «امروز دنیای شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، لینکدین، ویادئو وجود دارد. جایی که به اطلاعات خصوصی، شبکه های بین شخصی افراد (روابط شخصی بین یک فرد با فرد دیگر) دسترسی داریم و امکان شناسایی جزئیات آن وجود دارد. از اینرو این شبکه های اجتماعی، گنجینه ای برای دستبرد هویتی هستند. عملیاتی بسیار مفید که به سرقت کنندگان امکان می دهد که به افراد پیامهایی بفرستند و در آنها وانمود کنند که فرستنده پیام با آنها آشنایی دارد و یا علایق مشترکی با آنها دارد.»

برای مطرح کردن پرسش خود می توانید به تارنمای یورونیوز و یا به صفحه ما در شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها