اوباما در کنیا رشد اقتصادی آفریقا را ستود

اوباما در کنیا رشد اقتصادی آفریقا را ستود
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که برای یک بازدید رسمی وارد کنیا شد و مورد استقبال قرار گرفت، روز شنبه در مراسم گشایش ششمین نشست جهانی

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که برای یک بازدید رسمی وارد کنیا شد و مورد استقبال قرار گرفت، روز شنبه در مراسم گشایش ششمین نشست جهانی کارآفرینی در نایروبی، پایتخت این کشور شرکت کرد. او خود پایه گذار این نشست بوده و جلسه امسال را هم اداره می کند. این نخستین سفر آقای اوباما به سرزمین پدری اش از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری اوست.

آقای اوباما گفت: «من تصمیم گرفتم به اینجا بیایم چون آفریقا در حرکت است. آفریقا یکی از مناطق با رشد سریع در جهان است. مردم از فقر بیرون می آیند، درآمدها رو به افزایش است، طبقه متوسط در حال رشد است و افراد جوان مثل شما در حال استفاده از فناوری هستند تا همان طور که رئیس جمهوری کنیا گفت، مسیر تجارت آفریقا را عوض کنند. این موضوع سبب ایجاد فرصت های استثنایی برای مردم آفریقا و کل جهان می شود.»

از پنج سال پیش که چین به بزرگترین شریک تجاری آفریقا بدل شد، آمریکا همواره در پی گسترش حضور خود در این بازار بزرگ بوده است. باراک اوباما در کنیا در مورد مسائل امنیتی نیز گفتگو خواهد کرد. کنیا سال هاست که هدف حملات تروریستی گروه های افراطی از جمله القاعده و الشباب بوده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین نسبت به قربانیان بمب گذاری القاعده در سفارت کشورش ادای احترام خواهد کرد. حمله تروریستی القاعده به سفارت آمریکا در نایروبی در ماه اوت سال ۱۹۹۸ میلادی بیش از دویست کشته بر جای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا بوتسوانا آلمان را به فرستادن ۲۰ هزار فیل تهدید کرده است؟

دونده بریتانیایی پس از ۱۶ هزار کیلومتر و گذر از طول آفریقا به سفر خود پایان داد

ورود گرد و غبار «بسیار غلیظ» صحرای آفریقا به اروپا رنگ آسمان را تغییر داد