پشتیبانی از صلح برابر جنگ در استانبول

پشتیبانی از صلح برابر جنگ در استانبول
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از کشته شدن ۳۲ تن در بمب گذاری شهر سوروچ ترکیه و حملات دولت این کشور به اردوگاههای حزب کارگران کردستان، استانبول به صورت همزمان شاهد بالاگرفتن

آگهی

پس از کشته شدن ۳۲ تن در بمب گذاری شهر سوروچ ترکیه و حملات دولت این کشور به اردوگاههای حزب کارگران کردستان، استانبول به صورت همزمان شاهد بالاگرفتن درگیریها میان پلیس و معترضان و نیز تجمعاتی است که مردم در آن خواهان برقراری صلح و آرامش هستند.

پس از حوادث اخیر، دولت به دستگیری شمار بسیاری از مظنونان ارتباط با داعش و حزب کارگران کردستان اقدام کرده و از طرفی دو سرباز ارتش و یک مأمور پلیس نیز کشته شده اند.

در تجمعی برای صلح که در استانبول برگزار شد، یک شهروند میانسال ترکیه می گوید: «این اعلام پایان صلح و آتش بس توسط دولت است. اما ما منتظر برقراری صلح از طرف داعش یا حامیان منطقه ای آن نیستیم. صلح از میان مردم بر می خیزد، از میان مردم مظلوم کشور. ما تلاش می کنیم از چنین صلحی حمایت کنیم.»

شهروندی جوان که در این تجمع حضور دارد نیز می گوید: «اینجا در تجمعی که برای حمایت از صلح برپا شده، علاوه بر ما بازماندگان برخی از قربانیان بمب گذاری سوروچ هم حضور دارند و همگی از صلح برابر جنگ پشتیبانی می کنیم.»

تلاش و درخواست برای برپاداشتن صلح در حالی صورت می گیرد که دولت آقای رجب طیب اردوغان از عملیاتی که اخیرا علیه داعش و حزب کارگران کردستان در عراق انجام داده، به عنوان «دفاع کردن از خود» یاد می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه پس از کشته شدن ۹ سرباز حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان کرد در عراق و سوریه انجام داد

ترکیه به تلافی کشته شدن ۱۲ سرباز حملات خود را علیه گروه‌های کرد سوریه و عراق تشدید کرد

حمله ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه ده‌ها کشته برجای گذاشت