ادامه حملات هوایی ارتش ترکیه به مواضع داعش در سوریه و پ ک ک در عراق

ادامه حملات هوایی ارتش ترکیه به مواضع داعش در سوریه و پ ک ک در عراق
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جت های جنگنده ترکیه یک شنبه شب، برای دومین شب متوالی با پرواز از پایگاه هوایی این کشور در دیاربکر، مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال عراق و

آگهی

جت های جنگنده ترکیه یک شنبه شب، برای دومین شب متوالی با پرواز از پایگاه هوایی این کشور در دیاربکر، مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال عراق و شبه نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی در سوریه را بمباران کردند.

ترکیه همچنین خواستار برگزاری نشست ویژه ناتو برای بررسی تهدیدات امنیتی در منطقه شده و مقامات این کشور گفته اند که در آخرین حملات پ ک ک دو سرباز ترکیه کشته و چهار نفر زخمی شده اند.

مقامات ترکیه می گویند که حملات هوایی علیه داعش به اینجا یک منطقه امن در بخش هایی از شمال سوریه کمک خواهد کرد.
از سوی دیگر با ادامه حملات ترکیه علیه حزب کارگران ترکیه (پ ک ک)، این گروه دولت ترکیه را به نقض آتش بس متهم کرده است.

سید زین الدین از ساکنان کرد شهر عمادیه عراق که مورد حملات هوایی ترکیه قرار گرفته، می گوید: «دیروز حدود ساعت یازده شب، جت های جنگنده ترکیه روستای ما را با ده راکت مورد حمله قرار دادند. ما و فرزندانمان واقعا ترسیده بودیم. آنها منبع تامین آب ما را هم بمباران کرند. ما از دولت و پارلمان تشکر می کنیم که به شرایط فعلی توجه دارند اما نمی دانیم که آیا آنها کاری دراین باره انجام خواهند داد یا نه.»

حملات ارتش ترکیه به مواضع گروه پ ک ک می تواند مذاکرات صلح را که از سال ۲۰۱۲ آغاز شده به خطر اندازد. درگیری های سی ساله میان دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار قربانی داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش، فرصت ترکیه برای تسویه حساب با کردها

پشتیبانی از صلح برابر جنگ در استانبول

ترکیه پس از کشته شدن ۹ سرباز حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان کرد در عراق و سوریه انجام داد