متوقف کردن کامیونهای حامل مواد غذایی خارجی توسط کشاورزان معترض فرانسوی

متوقف کردن کامیونهای حامل مواد غذایی خارجی توسط کشاورزان معترض فرانسوی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کشاورزان خشمگین فرانسوی در ادامه اعتراض به بهای پایین خرید محصولاتشان و در مقابل، واردات محصولات ارزان قیمت از کشورهای همسایه، صبح سه شنبه در منطقه

آگهی

کشاورزان خشمگین فرانسوی در ادامه اعتراض به بهای پایین خرید محصولاتشان و در مقابل، واردات محصولات ارزان قیمت از کشورهای همسایه، صبح سه شنبه در منطقه موزل واقع در شرق فرانسه حمل و نقل بین شهری را مختل کردند. آنها پس از سه ساعت مسدود کردن راهها توسط صدها کامیون سرانجام به خودروها اجازه تردد دادند.

اعتراض دیگری نیز در مقابل شرکت فرانسوی توزیع کننده گوشت به نام «شرال» (charal) برگزار شد.

یکی از کشاورزان معترض می گوید: «در بخش کشاورزی هیچ چیز پیش نمی رود. نه در موضوع قیمت و نه مقررات. سازمان تجارت جهانی برای ما ارزشی قائل نیست.»

کشاورزان که به رقابت ناعادلانه میان محصولات فرانسوی و محصولات دیگر کشورهای اروپایی معترض بودند، برای رهگیری تولیدات غذایی خارجی که وارد فرانسه می شوند، به کنترل تمام کامیونهای یخچال داری می پرداختند که قصد عبور از این مسیرها را داشتند. آنها یک کامیون اسپانیایی حاوی بسته های شیر تولید آلمان را متوقف کرده و شیرها را روی زمین ریختند.

همزمان با این اعتراضات، وزرای اقتصاد و کشاورزی فرانسه به همراه مدیران شماری از بانکهای این کشور تشکیل جلسه دادند تا برای اجرای طرح اضطراری حمایت از کشاورزان تصمیم گیری کنند.

این طرح که حمایتی مالی تا مبلغ یک میلیارد و صدهزار یورو را شامل می شود برای حمایت از تولیدکنندگان فراورده های گوشتی و لبنی در بخش کشاورزی تهیه شده و موضوعاتی همچون کاهش مالیات آنها و به تعویق انداختن بازپرداخت بدهی های بانکی شان را شامل می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

آثار هنرمندان گمنام و سرشناس ایرانی در نمایشگاه «بنیاد فرح پهلوی» در پاریس