سودان جنوبی؛ بازگشت گروهی از کودکان به آغوش خانواده ها

سودان جنوبی؛ بازگشت گروهی از کودکان به آغوش خانواده ها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با تلاش صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، گروهی از کودکانی که در جریان جنگ داخلی در سودان جنوبی از خانواده هایشان جدا شده بودند، به آغوش خانواده

آگهی

با تلاش صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، گروهی از کودکانی که در جریان جنگ داخلی در سودان جنوبی از خانواده هایشان جدا شده بودند، به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

جنگ داخلی در سودان جنوبی، یکی از فقیرترین کشورهای جهان، از دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شده و درپی آن، اعضای هزاران خانواده از هم جدا شدند.

تاکنون بیش از ۸ هزار کودک توسط یونیسف شناسایی شده اند که ۱۵۰۰ تن از آنها به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند. بسیاری از کودکان جدا شده از خانواده، با همسایه ها و یا بستگان دورشان زندگی می کنند.

پدر یکی از این کودکان گفت: «خیلی خوشحالم که فرزندم زنده برگشته است. این تمام چیزی است که می توانم بگویم و از یونیسف و سازمان های دخیل تشکر می کنم.»

جنگ داخلی در سودان جنوبی به آواره شدن بیش از ۲.۲ میلیون نفر انجامیده که برآوردها گویای آنست که ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد را کودکان تشکیل می دهند.

بحران و جنگ داخلی در سودان جنوبی از جمله موضوعات مورد توجه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سفر به آفریقا بوده است و انتظار می رود در سخنرانی روز سه شنبه آقای اوباما در مقر اتحادیه آفریقا، این موضوع بار دیگر مورد توجه وی قرار گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه شبه نظامیان سودانی به محل فرمانده ارتش یورش بردند و بخش‌هایی از خارطوم را تصرف کردند؟

همزمان با مذاکرات صلح، سودان بار دیگر هدف بمباران هوایی قرار گرفت

وضعیت نگران‌کننده در سودان و شمار تلفات؛ عربستان میزبان نخستین مذاکرات بین طرف‌های نظامی متخاصم شد