باراک اوباما در مقر اتحادیه آفریقا در اتیوپی سخنرانی خواهد کرد

باراک اوباما در مقر اتحادیه آفریقا در اتیوپی سخنرانی خواهد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه سفر به آفریقا را با سخنرانی در مقر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپبی به پایان

آگهی

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه سفر به آفریقا را با سخنرانی در مقر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپبی به پایان خواهد برد. آقای اوباما اولین رئیس جمهوری ایالات متحده است که در مقر اتحادیه آفریقا سخن خواهد گفت.

شب گذشته آقای اوباما بعد از مراسم شام با نخست وزیر اتیوپی، در نشست کوتاهی با رهبران کنیا، اوگاندا، اتیوپی و سودان، بحران در سودان جنوبی را مورد بررسی قرار دادند.

اوباما در این نشست گفت که اگر توافق صلح تا ۱۷ اوت میان جناح های متخاصم در سودان جنوبی به سرانجام نرسد، آمریکا و متحدانش آماده اند که از ابزارهای دیگر از جمله تحریم های اقتصادی و تسلیحاتی استفاده کنند.

به گفته یک مقام آمریکایی گزینه مطرح شده از سوی رهبران منطقه ای برای حل بحران در سودان جنوبی استفاده از یک نیروی مداخله منطقه ای است. ۱۹ ماه جنگ داخلی در سودان جنوبی هزاران کشته و بیش از دو میلیون آواره بر جای گذاشته است.

باراک اوباما همچنین در بخشی از سفر خود از باقی مانده اسکلت ۳.۲ میلیون ساله لوسی بازدید کرد که از نظر باستان شناسان می تواند کهن ترین جد بشر امروزی به شمار رود.

سفر آفریقایی باراک اوباما از کنیا زادگاه پدرش آغاز شد و روز سه شنبه در اتیوپی که یکی از بالاترین نرخ های رشد اقتصادی در آفریقا را داراست به پایان می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنرانی دختر احمدرضا احمدی با پوشش اختیاری: پدرم را با اجبار بازنشسته کردند

چرا چین در تلاش برای میانجی‌گری در جنگ روسیه با اوکراین است؟

ایران ابراز امیدواری کرد تا ۱۹ اردیبهشت سفارت خود را در عربستان بازگشایی کند