سازمان ملل: سوریه ننگین ترین لکه بر وجدان انسانی جهان است

سازمان ملل: سوریه ننگین ترین لکه بر وجدان انسانی جهان است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شورشیان جبهه نصرت در شمال غرب سوریه با تشدید حملات خود در حال پیشروی به سوی سعل الغاب، منطقه ای در کنترل نیروهای دولت بشار اسد هستند. اما در سوی

آگهی

شورشیان جبهه نصرت در شمال غرب سوریه با تشدید حملات خود در حال پیشروی به سوی سعل الغاب، منطقه ای در کنترل نیروهای دولت بشار اسد هستند.

اما در سوی دیگر، ارتش سوریه و نیروهای کرد پس از یک ماه نبرد سنگین توانستند نیروهای داعش را از شهر حسکه در شمال شرق سوریه عقب برانند.

به گفته ناظران حقوق بشری سوریه، این شهر استراتژیک از دست جنگجویان داعش آزاد شده اما درگیری ها در اطراف آن همچنان ادامه دارد.

در حالی که درگیری ها در دو سوی سوریه در جریان است، استفان اوبراین، مدیر عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد امیدوار است که در دیدار آتی از دمشق بتواند در گفتگویی سازنده با مقام های سوریه موانع موجود در کمک رسانی به غیرنظامیان را از سر راه بردارد.

او با ابراز نگرانی و بهت زدگی از آنچه در سوریه می گذرد گفت: «در میان بخش های زیادی در دنیا و بویژه در این منطقه، سوریه امروز به طرز نگران کننده و روزافزونی به کمکهای بشردوسانه نیاز دارد. سوریه سیاه ترین، ننگین ترین و سبوعانه ترین لکه بر وجدان انسانی جهان است.»

به گفته این مقام سازمان ملل، چهار سال جنگ در سوریه بیش از ۲۲۰ هزار کشته برجا گذاشته است. دوازده میلیون و دویست هزار نفر به کمکهای بشردوستانه نیاز دارند که از این میان، بیش از چهار میلیون و ششصد هزار نفر در نواحی ای زندگی می کنند که رساندن کمک های بشردوستانه به آن دشوار است.

گزارش اواخر سال گذشته میلادی سازمان ملل حاکی از آن است که جنگ در سوریه موجب آوارگی بیش از ۷.۶ میلیون نفر از جمله مهاجرت چهار میلیون نفر به خارج از مرزها شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیاز بیش از ۱۵ میلیون پناهجوی سوری و عراقی به کمک های بشردوستانه

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است