فیلمهای جشنواره ونیز امسال معرفی شدند

فیلمهای جشنواره ونیز امسال معرفی شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلمهای برگزیده شده برای ۷۲اُمین جشنواره فیلم ونیز اعلام شدند. فیلم «دختر دانمارکی» اثر تام هوپر با بازی اِدی رِدمایِن، برنده جایزه اسکار، در میان

آگهی

فیلمهای برگزیده شده برای ۷۲اُمین جشنواره فیلم ونیز اعلام شدند.
فیلم «دختر دانمارکی» اثر تام هوپر با بازی اِدی رِدمایِن، برنده جایزه اسکار، در میان ۲۱ فیلم برگزیده شده برای بخش مسابقه است.

آلفونسو کوارون، کارگردان مکزیکی که با فیلم «جاذبه» شناخته می شود رئیس هیات داوران جشنواره امسال خواهد بود. الیزابت بنکس و دایان کروگر، هنرپیشگان هالیوودی در میان اعضای هیات داوران هستند.

آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره فیلم ونیز می گوید: «گروه آمریکایی ها احتمالا شگفت آورترین و متنوع ترین هستند. شما فیلمها را تماشا خواهید کرد و از هم اکنون می توانید تصور کنید چه قدر با هم متفاوت خواهند بود.»

او می افزاید: «علاوه بر این فیلمی نیز هست که بسیاری انتظارش را می کشند. ماهها است که در اینترنت مردم در مورد آن صحبت می کنند. در نهایت شما آن را در جشنواره ونیز خواهید دید و آن هم فیلمِ فوکوناگا است. همانطور که می دانید او کارگردان یکی از موفق ترین سریالهای تلویزیونی آمریکایی به نام «کارآگاه واقعی» (True Detective) است. او فیلمی ساخته است که می تواند آزاردهنده باشد و از کتابی الهام گرفته است که داستان سربازان کودک را در یک کشور آفریقایی روایت می کند.»

قدیمی ترین جشنواره فیلم جهان امسال کار خود را با فیلم «اورست» آغاز می کند. جیک گیلنهال و کایرا نایتلی و رابین رایت در این فیلم که براساس فاجعه سال ۱۹۹۶ کوهنوردان ساخته شده است، ایفای نقش می کنند. فیلم اورست به صورت سه بعدی ساخته شده است و کارگردان آن بالتازار کورماکور است.

جشنواره فیلم ونیز از روز دوم سپتامبر به مدت ده روز برگزار خواهد شد و در نهایت شیر طلایی جشنواره به بهترین فیلم بخش مسابقه اهدا خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد