اکران عمومی فیلم انیمیشن «پیامبر خلیل جبران» در آمریکا

اکران عمومی فیلم انیمیشن «پیامبر خلیل جبران» در آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اکران اولیه فیلم انیمیشن «پیامبر خلیل جبران» در ایالات متحده آمریکا برگزار شد. این فیلم براساس کتاب پرفروش جبران خلیل جبران به نام «پیامبر» ساخته شده

آگهی

اکران اولیه فیلم انیمیشن «پیامبر خلیل جبران» در ایالات متحده آمریکا برگزار شد. این فیلم براساس کتاب پرفروش جبران خلیل جبران به نام «پیامبر» ساخته شده است. این شاعر لبنانی این کتاب را دهه ۱۹۲۰ نگاشت. کتابی که تاکنون به ۴۰ زبان ترجمه شده است.

پیام محوری این فیلم صلح، عشق و برادری است و مجموعه ای از ۹ داستان مصطفی است که برای نوشته هایش که خطرناک و عصیانگر قلمداد می شوند، زندانی شده است.

سلما هایک، همسر فرانسوا-هانری پینو، میلیاردر فرانسوی از تهیه کنندگان این فیلم است و صدای یکی از شخصیتهای این فیلم انیمیشن هم متعلق به او است. دوستان هایک از جمله داستین هافمن و همسرش و کالین فرل در اکران اولیه این فیلم در لس آنجلس شرکت کردند.

سلما هایک، تهیه کننده فیلم می گوید: «شما از طریق هنر و موزیک و شعر می توانید شور بیشتری را ابراز کنید. فیلم درباره آزادی است و انیمیشن به ما این آزادی را داد تا بیشتر به موضوع فیلم وفادار باشیم.»

کارگردان این فیلم راجر آلرز است که پیش از این انیمیشن «شیرشاه» (Lion King) را ساخته بود. در فیلم «پیامبر خلیل جبران» ۹ نفر از مطرح ترین طراحان انیمیشن با یکدیگر همکاری کرده اند.

راجر آلرز کارگردان فیلم می گوید همکاری او با سلما هایک بسیار پربار بوده است. او درباره هایک می گوید: «او شخصیتی خاص دارد. نسخه های متفاوتی از صحنه را با او آزمایش کردیم. او با خود انرژی زیادی آورد و از آنجا که بسیاری از صحنه ها درباره رابطه مادر و دختر است، او به عنوان مادر یک دختر جوان حساسیتهای خود را به فیلم منتقل کرد.»

فیلم «پیامبر خلیل جبران» در آمریکای شمالی توسط شرکت «جی کیدز» (GKIDS) پخش می شود. فیلمهای پخش شده توسط این شرکت در گذشته شش نامزدی جایزه اسکار را به دست آورده بودند.

فیلم «پیامبر خلیل جبران» اینک بر روی پرده های سینما در ایالات متحده آمریکا اکران شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد

ژان لوک گدار از بنیانگذاران موج نو سینمای فرانسه و جهان درگذشت