آزمایش موفقیت آمیز واکسن جدید ابولا

آزمایش موفقیت آمیز واکسن جدید ابولا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نتایج اولیه تزریق واکسن جدید ابولا در گینه نشان می دهد که تأثیر این واکسن صد در صد مثبت بوده است. واکسن جدید تاکنون بر روی ۴۰۰۰ انسان سالم که در

آگهی

نتایج اولیه تزریق واکسن جدید ابولا در گینه نشان می دهد که تأثیر این واکسن صد در صد مثبت بوده است. واکسن جدید تاکنون بر روی ۴۰۰۰ انسان سالم که در ارتباط مستقیم با مبتلایان به ابولا بوده اند آزمایش شده و از بدن آنها در برابر این بیماری مهلک، حتی تا ده روز بعد از ورود ویروس محافظت کرده است.

دکتر رمی لاما، وزیر بهداشت گینه می گوید: «ما از شنیدن این خبر بی اندازه خوشحالیم. بیش از یک سال است که ما داریم با این اپیدمی مقابله می کنیم و حالا نخستین کسانی هستیم که آزمایش این واکسن را پذیرفته ایم.»

آزمایش این واکسن موسوم به «وی اس وی زبوو» هم چنان ادامه دارد و قرار است روی کودکان ۱۳ تا ۱۷ ساله و ۶ تا ۱۲ ساله نیز انجام شود.

دکتر ماری پل کینی، معاون سازمان بهداشت جهانی می گوید: «امیدواریم که با ادامه آزمایش و با این تغییرات، واکسیناسیون به ویژه برای افراد جوان تر خیلی زود انجام شود و ما بتوانیم به اعضای گروه مبارزه با ابولا کمک کنیم و آمار آن را در گینه به صفر برسانیم.»

سازمان بهداشت جهانی امید دارد که با آغاز فراگیر شدن این واکسن در گینه، ریشه کنی کامل بیماری مهلک ابولا در غرب آفریقا محقق شود.

این بیماری از زمان شیوع در سال ۲۰۱۳، جان ۱۱۲۰۰ نفر را در گینه، سیرالئون و لیبریا گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوتاه‌ترین مرز جهان میان کدام کشورهاست؟

یونیسف: از سال ۲۰۱۶ اندام جنسی ۳۰ میلیون زن و دختر در سراسر جهان مثله شده‌ است

دانشمندان رمز و راز یکی از بزرگ‌ترین تلماسه‌های کره زمین را کشف کردند‌