مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تخریب نمازخانه اهل سنت در تهران را محکوم کرد

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تخریب نمازخانه اهل سنت در تهران را محکوم کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تخریب نمازخانه اهل سنت در تهران را «حادثه ای اسفناک» خواند و پیگیری این موضوع از مراجع ذیصلاح را وظیفه اخلاقی خود عنوان کرده است.

نمازخانه اهل‌سنت تهران معروف به «نمازخانه پونک»، صبح چهارشنبه هفتم مرداد توسط نیروهای شهرداری، با پشتیبانی نیروهای انتظامی و امنیتی تخریب شد. براساس گزارش ها، صبح چهارشنبه پس از مراجعه نیروهای امنیتی به نمازخانه پونک و گرفتن تلفن همراه مولوی عبیدالله موسی‌زاده، امام جماعت این نمازخانه و تفتیش منزل وی، ده‌ها تن از نیروهای شهرداری اقدام به تخریب این نمازخانه کردند.

نمازخانه پونک تهران چند ماه قبل نیز توسط نیروهای امنیتی تهران بزرگ پلمپ شده بود، ولی پس از فک پلمپ، نمازگزاران اجازه برگزاری نماز جمعه و عید را در این نمازخانه نداشتند.

دربیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره تخریب این نمازخانه آمده است: «بی شک در این ماجرا عده‌ای خواسته یا ناخواسته دست به اقدامی خلاف مصلحت جامعه اسلامی زده‌اند که ضمن تقبیح آن اعلام می‌داریم که تعمیم دادن این حرکت به کل مجموعه نظام اسلامی و رهبری آن شایسته نیست.» این نهاد مذهبی خواستار پیگیری جدی قضیه و اعلام عمومی نتیجه آن شده است.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بنا به مفاد اساسنامه آن یک موسسه «غیرانتفاعی» است که برای نزدیکی میان معتقدان فرقه ها و جریان های مختلف اسلامی در سراسر جهان کوشش می کند. این نهاد «غیردولتی» در سال ۱۳۶۹ و به دستور علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری شد. در حال حاضر، محسن محمّدى عراقى (اراكى) دبیرکل مجمع تقریب است. پیش از وی، واعظ خراسانی و محمد علی تسخیری این مقام را برعهده داشتند.

مسلمانان اهل سنت ایران امکان داشتن مسجد در شهرهایی که اکثریت ساکنان آن شیعیان هستند را ندارند. گفته می شود بیش از یک میلیون مسلمان سنی مذهب در تهران زندگی می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض مولوی عبدالحمید به تخریب نمازخانه اهل سنت تهران

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟