اوباما: تغییرات آب و هوایی مهمترین تهدید بشری است

اوباما: تغییرات آب و هوایی مهمترین تهدید بشری است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رییس جمهوری ایالات متحده سرانجام برنامه جاه طلبانه دولتش برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را اعلام کرد. وی دوشنبه از کاخ سفید برنامه مشهور مبارزه

آگهی

رییس جمهوری ایالات متحده سرانجام برنامه جاه طلبانه دولتش برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را اعلام کرد.

وی دوشنبه از کاخ سفید برنامه مشهور مبارزه با “تهدید بزرگ” را معرفی کرد و گفت هیچ چالشی بیشتراز تغییرات آب و هوایی آینده کره خاکی ما را تهدید نمی کند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سخنانش تاکید کرد اگر فوری دولتهای جهان اقدامی جهت مبارزه علیه تغییرات آب و هوایی انجام ندهند هیچ زمان دیگری نمی توان با آلودگیها و گرم شدن زمین مبارزه کرد.

اوباما در بخشی از سخانش گفت: “امروز اینجا گردهم آمده ایم تا برنامه پاک ایالات متحده، طرحی دو ساله که بزرگترین گام ایالات متحده در راه مبارزه با تغییرات آب و هوایی است را به جهانیان معرفی کنیم. در ماه دسامبر با نقش راهبردی آمریکا برنامه جاه طلبانه مبارزه با تغییرات آب و هوایی را به جهان پیشنهاد می دهیم تا با یک توافق جامع تحولی در تاریخ بشریت ایجاد کنیم. نباید بدبین باشیم و بگوییم که بشر نمی تواند چالش به این بزرگی را حل کند، من معتقدم که توان آنرا داریم اما باید عجله کنیم. این چالش آنقدر مهم و بزرگ است که همه ما را برای حل آن متحد می کند.”

اوباما که ماههای آخر دومین دوره ریاست جمهوری اش در کاخ سفید را سپری می کند مبارزه با تغیرات آب و هوایی را اولویت خود و میراث شخصی اش برای آیندگان می داند.”

اوباما اعلام کرد بیشتر چالشهایی
که بشر امروز با آن مواجه است گذرا و موقتی هستند اما تغییرات آب و هوایی می تواند سرنوشت کره خاکی را برای همیشه عوض کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش های اوباما برای اجرایی کردن طرح کاهش گازهای گلخانه ای

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟