کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل در میانمار به کندی پیش می رود

کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل در میانمار به کندی پیش می رود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها هزار نفر از مردم میانمار در محاصرۀ سیل قرار دارند و به دلیل تخریب راههای زمینی، کمک رسانی به آسیب دیدگان با دشواری صورت می گیرد. این سیل به دلیل

آگهی

صدها هزار نفر از مردم میانمار در محاصرۀ سیل قرار دارند و به دلیل تخریب راههای زمینی، کمک رسانی به آسیب دیدگان با دشواری صورت می گیرد.

این سیل به دلیل باران های موسمی و طغیان رودخانه ها از چند روز آغاز شده و دست کم ۷۵ نفر در اثر آن جان خود را از دست داده اند.

به گفتۀ مقامات این کشور جاری شدن این سیل ۱۵۰ هزار آواره برجای گذاشته است.

یکی از اهالی روستایی در استان راخین می گوید: «ما به دلیل اینکه به موقع به ارتفاعات پناه بردیم، نجات پیدا کرده ایم. این سیل چیزی برایمان باقی نگذاشته است. من یک کودک خردسال دارم اما هیچ چیزی برای خوردن و پوشیدن نداریم. حتی یک لنگی (پوشش سنتی زنان میانمار) هم ندارم.»

سازمان ملل از تصمیم خود برای اعزام تیم های کارشناسی به میانمار برای برآورد خسارات و نیازهای آسیب دیدگان خبر داده است. دولت نیز ضمن اعلام حالت فوق العاده در مناطق سیل زده، ارتش را مامور کمک رسانی به آسیب دیدگان کرده است.

مناطق وسیعی از این کشور به زیر آب رفته و آوارگان به مدارس و معابد هجوم آورده اند.
اردوگاههایی نیز برای اسکان آسیب دیدگان از این سیل ها برپا شده اما اخبار منتشر شده از بیرون کردن مسلمانان روهینگی از مدارس و معابد حکایت می کند.

علاوه بر میانمار، هند و پاکستان نیز از سیل های ناشی از باران های موسمی در فلات هند در امان نمانده اند. مناطق وسیعی از این دو کشور نیز به زیر آب رفته و دست کم ۲۰۰ نفر نیز قربانی این سیل شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خروج دو قطار از خط در هند دهها کشته و مجروح برجای گذاشت

سیل در شرق آسیا؛ بیشترین آسیب ها در چین، میانمار و هند

آوارگان جنگ غزه برای زنده ماندن و به دست آوردن غذا مبارزه می‌کنند