تحریم بین المللی مسکو؛ دودی که به چشم اتحادیه اروپا می رود

تحریم بین المللی مسکو؛ دودی که به چشم اتحادیه اروپا می رود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طی یک سال اخیر، تحریم های به اجرا گذاشته شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه منجر به کاهش ارزش روبل، افزایش تورم تا سطح ۱۵.۶ درصد و سقوط سطح تجارت

آگهی

طی یک سال اخیر، تحریم های به اجرا گذاشته شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه منجر به کاهش ارزش روبل، افزایش تورم تا سطح ۱۵.۶ درصد و سقوط سطح تجارت خارجی این کشور شد.

اما تنها مردم روسیه از اعمال این سیاستهای تنبیهی متضرر نشدند چراکه کرملین نیز در واکنش به تحریم های بین المللی، ورود مواد غذایی از کشورهای غربی به خاکش را ممنوع کرد.

یک سال از آغاز تحریم واردات مواد غذایی غربی به روسیه می گذرد. این ممنوعیت بیش از همه اقلامی همچون محصولات لبنی، گوشت، مرغ، ماهی، میوه و سبزیجات را هدف گرفته بود.

روسیه تا تابستان سال گذشته دومین بازار بزرگ برای صادرات محصولات غذایی اروپایی بود و بطور مثال سالانه ۳۰۰ هزار تن پنیر از اروپا به این کشور صادر می شد.

تحریم مواد غذایی اروپایی توسط کرملین، بر کشورهای مختلف اروپایی آثار متفاوتی داشت.

در فرانسه، تولید کنندگان گوشت خوک، شیر و پنیر، میوه و سبزیجات بیش از تولید کنندگان دیگر محصولات ضرر دیدند. با این حال صادر کنندگان فرانسه کمتر از همکارانشان در دیگر کشورهای اروپایی آسیب دیده اند زیرا فرانسه از صادر کنندگان اصلی این محصولات به روسیه محسوب نمی شد.

کشاورزان آلمانی که از بزرگترین صادرکنندگان مواد غذایی به روسیه بودند با کمبود درآمدی معادل یک میلیارد یورو در سال مواجه شدند.

به این ترتیب تولیدکنندگانی که قادر به ادامه صدور محصولات غذایی شان به روسیه نبودند، راهی دیگر را برگزیدند و روانه بازارهای اروپایی شدند. این کار منجر به عرضه بیش از حد محصولات غذایی در اروپا و در نتیجه کاهش قابل توجه بهای آنها شد.

وفور محصولات آلمانی، هلندی و فنلاندی که بزرگترین تولیدکنندگان محصولات لبنی در اروپا هستند در بازارهای اروپا منجر شد قیمت خرید محصولات از کشاورزان بطور قابل توجهی سقوط کند و بطور مثال قیمت کره تا ۳۰درصد و قیمت گوشت خوک تا ۲۰ سنت در هر کیلوگرم برای هر کشاورز کاهش یابد.

اعتراض وسیع کشاورزان و دامداران در کشورهایی همچون فرانسه و بلژیک از عواقب این کاهش قیمت بود. به گزارش وزارت کشاورزی فرانسه ده درصد کشاورزان و دامداران این کشور در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

دولت روسیه اعلام کرده است که دامنه تحریم محصولات غذایی را وسعت خواهد داد به این ترتیب احتمال می رود به زودی کشاورزان کشورهای آلبانی، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، اوکراین، مونته نگرو و گرجستان نیز با کاهش چشمگیر درآمد مواجه شده و به جمع کشاورزان متضرر اروپایی بپیوندند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: اوکراین سامانه موشکی جدید آمریکایی بگیرد، «منطقه حائل» را گسترش می‌دهیم

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد